Tevreden klanten gingen
u reeds voor
Meer dan 2000 installaties
opgeleverd
Voor de beste laadpaal of wandlader voor de nieuwe, elektrische Opel Mokka-e bent u bij Laaddirect aan het juiste adres. Ons assortiment bestaat uitsluitend uit topmerk laadoplossingen die geschikt zijn voor zowel zakelijk als particulier gebruik. De Opel Mokka-e is één van de vele nieuwe elektrische auto’s die het Duitse merk op de markt heeft gebracht. De Mokka-e is een compacte elektrische SUV die zich kenmerkt door zijn ontspannen maar levendige rijgedrag, aangename sfeer in het interieur en strakke vormgeving, geheel volgens de nieuwe designfilosofie van Opel. Met een WLTP-actieradius van 255 kilometer kunt u zonder twijfel prima uit de voeten – mits u de accu regelmatig oplaadt. Dit doet u het beste met een goed passende laadoplossing die over voldoende capaciteit beschikt en aan al uw wensen voldoet.
Of u uw elektrische Opel Mokka-e zakelijk of thuis wilt opladen maakt niet uit voor uw keuze voor de passende laadoplossing. Al onze laders zijn namelijk zowel zakelijk als particulier te gebruiken. Dankzij ons omvangrijke leveringsprogramma kunnen we voor iedere situatie de passende lader bieden.
De Opel Mokka-e is qua accu en laadvermogen verkrijgbaar in één enkele uitvoering. In deze uitvoering beschikt de Mokka-e over een accu met een capaciteit van 50 kWh en een AC-laadvermogen van 7,4 kW. ‘AC-laden’ is het laden wat u aan een openbaar laadpunt of thuis/op de zaak doet. Ten slotte heeft deze elektrische Opel een Type 2-laadaansluiting die aan de linker achterzijde van het voertuig zit.
Uitvoering | Accu | AC-laadvermogen | Aansluiting |
Opel Mokka-e | 50 kWh | 7,4 kW | Type 2 |
* De Opel Mokka-e is optioneel ook leverbaar met een boordlader met een AC-laadvermogen van 11 kW.
Het is van essentieel belang dat u een passende lader vindt voor uw Opel Mokka-e. Let daarom goed op het AC-laadvermogen en het laadvermogen van de beoogde laadoplossing. Om het laadvermogen van de auto recht aan te doen, heeft u wel het juiste laadstation en een elektrische aansluiting met voldoende capaciteit nodig. Kiest u voor een lader met minder vermogen, dan neemt de laadtijd flink toe. Voor de Opel Mokka-e heeft u dus een laadoplossing met een Type 2-aansluiting en minimaal 7,4 kW AC-laadvermogen nodig. Heeft u de boordlader met 11 kW aan AC-laadvermogen, dan heeft u inderdaad ook een lader nodig met minimaal zoveel vermogen.
Daarnaast dient u rekening te houden met de capaciteit van uw elektrische aansluiting. Zo heeft u voor een lader met een laadvermogen van 7,4 kW een aansluiting met minstens 2-fasen van 16 A nodig, oftewel de vrij gebruikelijke 3×16 A aansluiting. Voor de optionele boordlader met 11 kW AC-laadvermogen is ook een 3-fase 3x16A aansluiting noodzakelijk.
Ook moet u de knoop doorhakken over het type lader. U heeft de keuze uit wandladers en laadpalen. Het verschil hiertussen? De wijze van montage. In tegenstelling tot wat sommigen denken, is er nauwelijks verschil tussen deze types daar waar het aankomt op de techniek. Veel van onze laadoplossingen zijn dan ook te plaatsen als wandlader én laadpaal. Welke geschikt is voor u hangt af van uw persoonlijke situatie. Waar wilt u uw Opel Mokka-e gaan opladen? Kijk naar deze situatie en beeld u zich in welk type hier lader het beste tot zijn recht komt. Houd hierbij rekening met hoe de kabel zal komen te lopen.
Heeft u twee linkerhanden? Dan doet u er verstandig aan om te kiezen voor ons installatiepakket. Kiest u hier voor, dan nemen wij de installatie van uw nieuwe lader compleet uit handen. Een bij ons aangesloten en gecertificeerde monteur regelt de plaatsing en aansluiting van uw laadstation van A t/m Z.
Benieuwd naar de laadtijd van uw Opel Mokka-e? Dit berekent u eenvoudig uit aan de hand van de volgende rekensom.
Accucapaciteit (in kWh) / AC-laadvermogen / Energieverlies (gemiddeld 15%) = Laadtijd in uren
In het geval van de Opel Mokka-e is de accucapaciteit 50 kWh en het AC-laadvermogen 7,4 kW of 11 kW. Daarnaast moet het energieverlies dat plaatsvindt tijdens het laadproces in de berekening worden meegenomen. Doorgaans ligt dit verlies op zo’n 15%. Vullen we deze gegevens in de bovenstaande formule in, dan krijgen we de volgende laadtijd:
50 kWh / 7,4 kW / 0,85 = 7,95 uur
Een heel acceptabele en bruikbare tijd. Natuurlijk is de laadtijd met de optionele 11 kW boordlader een stuk korter:
50 kWh / 11 kW / 0,85 = 5,35 uur
Natuurlijk zijn deze berekening nooit 100% nauwkeurig, ze zijn immers een schatting. In de praktijk wijkt de laadtijd altijd wat af. Dit als gevolg van de invloed van externe factoren als de omgevingstemperatuur en de staat van de elektriciteitsaansluiting.
We krijgen deze vraag maar al te vaak gesteld. Natuurlijk zijn factoren als het type (wandladers of laadpaal) en het laadvermogen doorslaggevend. Dit betekent echter niet dat andere zaken er niet te doen. Andere te overwegen zaken zijn:
Hoeveel aansluitingen heeft u nodig? U heeft doorgaans de keus uit laders met een enkele of dubbele aansluiting. Houd bij de keuze hiertussen vooral rekening met uw huidige en toekomstige wagenpark.
Sommige laders zijn voorzien van een vaste laadkabel. Handig, aangezien u hiermee niet meer de losse laadkabel uit de kofferbak hoeft te halen als u uw Opel Mokka-e oplaadt. Er is helaas ook een keerzijde: laders met een vaste laadkabel zijn een stuk kwetsbaarder en daardoor minder geschikt voor gebruik op publieke plekken.
Laders voor elektrische auto’s zijn high tech. Er zijn dan ook steeds meer ‘online’ laadstations met ‘slimme’ functies zoals een back office, Dynamic Load Balancing of een autorisatie-functie. Met een backoffice krijgt u meer inzicht in uw laadkosten, iets wat ideaal is als u de kosten wilt verrekenen met medegebruikers of uw werkgever. Dynamic Load Balancing is een ingebouwde beveiliging die overbelasting van uw elektrische installatie voorkomt. Ten slotte kunt u met een autorisatie-functie zelf bepalen wie wel en wie niet gebruik mag maken van uw laadpunt.
Door nu rekening te houden met de toekomst bespaart u veel tijd, moeite en gedoe. Waarom? Als u nu al uw toekomstige ‘wagenpark’ meeneemt in uw keuze voor een bepaalde lader, dan heeft u hier later ook nog profijt van. Wie weet heeft u over een tijdje nóg een elektrische auto op de oprit staan, of de Mokka-e vervangen door een auto met een hoger vermogen. Hier nu alvast over nadenken kan allesbehalve kwaad.