Alleen A-merken
Snelle levering
Vakkundige installatie
Persoonlijk advies
EV-Expert
Nieuws
Geplaatst op

De vernieuwde Porsche Taycan: meer dan alleen een update

Porsche gaat naast de nieuwe elektrische Macan ook een vernieuwde Taycan onthullen. Deze vernieuwing moet de eerste elektrische Porsche significant betere prestaties geven, zodat de concurrentiepositie wordt verstevigd.

Update Porsche Taycan brengt interessante verbeteringen

De Porsche Taycan, die behalve als sportsedan ook verkrijgbaar is als Sport Turismo en Cross Turismo, was tijdens zijn marktintroductie een van de toonaangevende elektrische auto’s. Zowel qua rijeigenschappen, prestaties en laadsnelheid legde hij de lat behoorlijk hoog. Alleen qua rijbereik moest hij zijn meerdere in de Tesla’s herkennen. Maar de ingenieurs van Porsche zitten niet stil en zijn bezig met de voorbereiding van een update voor de Porsche Taycan en die brengt een aantal interessante verbeteringen.

vernieuwde Porsche Taycan krijgt grotere actieradius

Rijbereik vernieuwde Taycan groeit tot 587 kilometer

Allereerst het bereik, dat mogelijk wordt gemaakt door een groter accupakket en een verbeterde efficiëntie. Met een indrukwekkende toename tot 587 kilometer laat de Taycan zijn voorganger, die een maximaal bereik van 485 kilometer heeft, ver achter zich. Dit bereik is uitgebreid in de praktijk getest. Er zijn, afhankelijk van de motorconfiguratie – en natuurlijk ook de wielmaat en carrosseriemodelvariant – nog wel wat afwijkingen in de actieradius mogelijk. Dankzij een verbeterde accuchemie en accubeheer neemt de actieradius bij lage temperaturen minder af dan bij de huidige versies.

DC-laadsnelheid meer dan 300 kW

Daarnaast de laadtechnologie, die dankzij de 800 volt-technologie al bijzonder hoogstaand was. De vernieuwde Taycan zal de 300 kW-laadgrens overtreffen, een opmerkelijke verbetering die het mogelijk maakt de accu in minder dan 20 minuten van 10 naar 80 procent op te laden. Deze verbetering in de DC-laadsnelheid vergroot de mogelijkheden voor lange ritten aanzienlijk. De Porsche Taycan was op dat gebied al een van de betere elektrische auto’s, maar de laadsessies zijn straks nog minder vaak nodig en duren nóg korter.

Porsche Taycan wordt vernieuwd en krijgt laadsnelheid van meer dan 300 kW

Vernieuwde Porsche Taycan biedt betere rijdynamiek en prestaties

Wat betreft rijprestaties heeft de testversie van de vernieuwde Taycan zijn potentieel op de Nürburgring Nordschleife nogmaals bewezen. Met een rondetijd van 7:07.55 minuten vestigde de Taycan een nieuw record op dit circuit. De verbeterde rijdynamiek verrijkt de algehele rijervaring nog meer, en maakt de Taycan nog aantrekkelijker. Niet alleen voor dagelijks gebruik, maar zeker ook voor de enthousiaste en veeleisende bestuurder. Porsche overweegt overigens de introductie van nog krachtigere versies, zoals een ‘Turbo GT’, maar dat is nog niet zeker.

Testen, testen en nog eens testen

Om de betrouwbaarheid te staven, heeft de Taycan een rigoureus testprogramma ondergaan. Met meer dan 3,6 miljoen afgelegde testkilometers in diverse klimaten en onder soms extreme warme en koude omstandigheden. Dit toont aan dat de vernieuwde Porsche Taycan niet alleen een zeer geschikte elektrische auto voor lange afstanden is, maar ook een robuuste en betrouwbare metgezel.

Begerenswaardig

En zo brengt de vernieuwde Taycan veel meer dan een simpele update. Het is een toonbeeld van Porsche’s streven naar het allerbeste op het gebied van elektrisch rijden. Met zijn geavanceerde technologie, indrukwekkende prestaties en verbeterde gebruikerservaring, zet de Taycan nieuwe maatstaven en blijft het een van de meest begerenswaardige auto’s in zijn klasse.

Aan de hand van de uitspraken van Taycan-testmanager Florian Stahl mogen we verwachten dat de vernieuwde Porsche Taycan over een paar maanden in de showroom staat. Daarna is het de beurt aan de nieuwe, elektrische Porsche Macan.

vernieuwde Porsche Taycan

Reacties

No products in the cart.