Alfa Romeo, het icoon van Italiaanse automobielpassie, stapt met de Milano eindelijk de elektrische arena binnen.
Ook het Italiaanse merk Alfa Romeo heeft zich, onder de hoede van moederbedrijf Stellantis, moeten conformeren aan een elektrische toekomst. Dat duurde even maar de kogel is nu door de kerk: Alfa Romeo, het icoon van Italiaanse automobielpassie, stapt met de Milano de elektrische arena binnen. Deze compacte elektrische SUV belooft een unieke rijervaring te combineren met een praktische actieradius, geavanceerde technologie en onvervalste Italiaanse flair. Daarnaast zal hij natuurlijk ook Alfa Romeo’s ongeëvenaarde rijdynamiek bieden.
Maar de Alfa Romeo Milano Elettrica is meer dan zomaar een elektrische auto. Het is ook een statement, een symbool van de Italiaanse passie voor auto’s en de drang naar innovatie. Met de nieuwe, elektrische Alfa Romeo Milano is het Italiaanse merk klaar om de elektrische revolutie te betreden met een unieke blend van stijl, prestaties en technologie. Wanneer de elektrische Alfa Romeo Milano de markt zal betreden is nog niet helemaal duidelijk, maar dat zal waarschijnlijk rond de jaarwisseling zijn.
Ondanks het feit dat Alfa Romeo gebruik heeft gemaakt van de technologie en een platform uit de collectie van moederbedrijf Stellantis, is de Milano zeker geen doorsnee elektrische SUV. Het design is een zeer goed geslaagde mix van moderne elegantie en klassieke Alfa Romeo-elementen. De markante wielkasten, vloeiende lijnen en contour en natuurlijk ook de inmiddels iconische “Trilobo” grille resulteren in een auto die zowel krachtig, sportief, verfijnd als ‘premium’ oogt. Het interieur is ruim en comfortabel, met plaats voor vijf personen, een frunk en een relatief grote bagageruimte.
Echte Alfa Romeo-liefhebbers worden op hun wenken bediend. De 4,17 meter lange Milano is leverbaar met twee krachtige elektrische aandrijflijnen: een 115 kW (156 pk) variant en een 176 kW (240 pk) variant, die beide de voorwielen aandrijven.
De acceleratie van 0 naar 100 km/u zal met de krachtigste ‘Veloce’ variant ongetwijfeld behoorlijk snel gaan, dat duurt misschien wel minder dan 7 seconden. De directe besturing, het lage gewicht en de optimale gewichtsverdeling geven de Alfa Romeo Milano een sublieme wegligging en een rijervaring die de bestuurder kippenvel moet bezorgen. Wie de krachtige Veloce-variant kiest heeft de beschikking over een nog sportiever afgesteld onderstel.
Wat betreft de accu kunnen we kort zijn: er is alleen keus uit een 54 kWh accupakket, dat de Milano Elettrica – zo heet de elektrische variant – een actieradius van iets meer dan 400 kilometer geeft. Het opladen aan de DC-snellader kan met een snelheid van maximaal 100 kW, waardoor het opladen van 10 naar 80% iets minder dan 30 minuten duurt. Opladen aan de normale AC-laadpaal gaat waarschijnlijk met 11 kW, hierover is het persbericht niet helemaal duidelijk.
Uiteraard is het interieur van de Milano “op zijn Alfa’s” ontworpen. Het is niet alleen gericht op de bestuurder, die over een groot digitaal instrumentarium beschikt, maar ook chic en elegant, met een flinke dosis sportiviteit. Natuurlijk beschikt de Milano ook over een heel scala aan geavanceerde technologieën die het rijden en het leven veraangenamen. De auto is, afhankelijk van de uitvoering, bijvoorbeeld uitgerust met Level 2 autonoom rijden, connected services en over-the-air updates. Ook is de Milano voorzien van geavanceerde veiligheidssystemen zoals een automatische noodremfunctie en dodehoekdetectie.
De Milano is er voor elk wat wils want de auto is optioneel leverbaar met maar liefst drie e-packs: Techno, Premium en Sport. De Techno e-pack is gericht op veiligheid, technologie en functionaliteit terwijl de Premium e-pack zich meer richt op comfort en exclusiviteit. De Sport e-pack is ontworpen voor de sportieve rijder die maximale prestaties wil.
Om de introductie van de Milano te vieren, lanceert Alfa Romeo hem allereerst in een speciale, extra complete introductie-uitvoering: de Milano Speciale. Deze uitvoering heeft een unieke uitstraling met een sportieve matte afwerking, Arese-rode accenten en 18-inch ‘Petali’ lichtmetalen velgen. Het interieur is luxueus afgewerkt met ‘Spiga’ bekleding, een lederen stuurwiel én massagefunctie voor de bestuurdersstoel.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.