Offerte aanvragen? Vraag hier in enkele stappen vrijblijvend een offerte aan - wij voorzien u snel van advies op maat.
Euro NCAP kondigt aan dat auto's zonder fysieke bedieningselementen voor de meest essentiële functies vanaf 2026 niet meer de hoogste veiligheidsscore kunnen behalen.
Terwijl de automobielindustrie met rasse schreden vooruitgaat richting een toekomst vol digitale dashboards en touchscreens, brengt de veiligheidsinstantie Euro NCAP ons met beide benen terug op de grond. In een recente verklaring heeft de organisatie aangekondigd dat auto’s vanaf 2026 niet meer de hoogste veiligheidsscores kunnen behalen zonder fysieke bedieningselementen voor essentiële functies. Is de beslissing van Euro NCAP een noodzakelijke correctie op onze koers naar de toekomst, of een onnodige beperking van de technologische vrijheid?
Dit nieuws roept een belangrijke vraag op: zijn we te ver gegaan in onze drang naar digitale innovatie? Het touchscreen, vooral bekend van de Tesla’s en ooit het symbool van luxe en vooruitgang, staat nu in het middelpunt van een debat over veiligheid. Hoewel deze schermen ongetwijfeld het interieur van moderne auto’s een strakke, futuristische uitstraling geven én voor een aanzienlijke kostenbesparing zorgen, benadrukt Euro NCAP de potentiële gevaren die ze met zich meebrengen. Het constant moeten kijken en swipen kan een gevaarlijke afleiding vormen, een risico dat de organisatie niet langer wil negeren.
De nieuwe richtlijnen van Euro NCAP, die met ingang van 2026 van toepassing zijn, specificeren dat de meest essentiële functies zoals het activeren van richtingaanwijzers, noodlichten, de claxon, ruitenwissers en de eCall-noodoproep via fysieke knoppen bediend moeten kunnen worden. Deze aanpak lijkt op het eerste gezicht misschien een stap terug, maar ze hebben maar één doel: de veiligheid van bestuurder en passagiers verhogen door de afleiding tot een minimum te beperken.
Maar hoe reageert de industrie op deze omschakeling? Sommige autofabrikanten hebben al laten zien dat ze vooruitlopen op de curve, door intuïtieve bedieningselementen te integreren die zowel veilig als gebruiksvriendelijk zijn. Anderen zullen hun ontwerpprocessen moeten herzien om aan de nieuwe normen te voldoen. En hoe zit het met de consumenten? De meningen zijn verdeeld. Sommigen juichen de terugkeer van de fysieke knoppen toe, terwijl anderen de voorkeur geven aan de moderne uitstraling, het gemak en de onbeperkte mogelijkheden van touchscreens.
De discussie staat symbool voor een bredere vraag binnen de technologie: hoe vinden we de juiste balans tussen innovatie en veiligheid? Euro NCAP’s recente standpunt is een duidelijk signaal dat in de auto-industrie, waar veiligheid van levensbelang is, voorzichtigheid boven alles gaat. Dit debat zal ongetwijfeld voortduren, maar één ding is zeker: de auto’s van de toekomst zullen een weerspiegeling zijn van onze collectieve prioriteiten. Het wordt een interessante toekomst, waarbij dus ook Euro NCAP een belangrijke rol inneemt om onze veiligheid te kunnen waarborgen in een steeds meer gedigitaliseerde wereld.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.