Tevreden klanten gingen
u reeds voor
Meer dan 2000 installaties
opgeleverd
Klanten beoordelen ons
gemiddeld met een 9,3
Laadpaal voor de Fisker Ocean gezocht? De passende laadoplossing vindt u bij Laaddirect! Ontdek ons aanbod van A-merk laadpalen en wandladers. Deze zijn geschikt voor zowel particulier als zakelijk gebruik en zijn uitgerust met de modernste features.
Natuurlijk zijn veel van onze laadpalen en wandladers geschikt voor de Fisker Ocean. Zo beschikt het merendeel van onze modellen over voldoende AC-laadcapaciteit en de juiste aansluiting (Type 2). Geschikte lader gevonden? Dan regelen wij, als u dat wilt, ook de installatie.
De Fisker Ocean is de eerste EV van het Amerikaanse merk en – officieel gezien – ook de eerste productieauto van Fisker Inc. De Ocean is een volledig elektrisch aangedreven, mid-size SUV met een flinke actieradius, uiteraard afhankelijk van de gekozen variant. Net zoals bij veel andere EV’s haalt u alleen het meeste uit uw Ocean met een eigen lader thuis of op de zaak. Zonder bent u immers afhankelijk van (duurdere) publieke laadpunten en kunt u waarschijnlijk niet altijd opladen wanneer u wilt.
Maar welke lader moet u kiezen? Fisker levert de Ocean in Nederland in vier versies: de Ocean One, Sport, Ultra en Extreme. Daarnaast is er nog een introductieversie maar die is in Nederland niet verkrijgbaar. Met uitzondering van de Ocean Sport, die uitgerust is met een 75 kWh accu, beschikt elke uitvoering van de Ocean over een 100 kWh accupakket. Verder heeft elke uitvoering een 3-fase 11 kW boordlader met een Type 2-laadaansluiting. Anders gezegd, welke versie u heeft is niet van invloed op uw keuze voor een laadpaal voor uw Fisker Ocean.
Uitvoering | Accu | AC-laadvermogen | Aansluiting |
Ocean One | 100 kWh | 11 kW | Type 2 |
Ocean Sport | 75 kWh | 11 kW | Type 2 |
Ocean Ultra | 100 kWh | 11 kW | Type 2 |
Ocean Extreme | 100 kWh | 11 kW | Type 2 |
Om uw Fisker Ocean binnen de gewenste tijd op te laden heeft u een laadvoorziening nodig met voldoende AC-laadcapaciteit. In het geval van de Fisker Ocean is dit een laadstation met minstens 11 kW aan laadvermogen. Vergeet niet dat een 11 kW laadoplossing een 3-fase 3 X 16A elektrische aansluiting vereist. Heeft u deze niet? In dat geval kunnen wij kijken of uitbreiding van uw elektrische installatie mogelijk is.
U heeft keuze uit twee soorten laders, een laadpaal en een wandlader. Welke u moet hebben hangt af van de beoogde parkeer- en laadplek van uw Ocean. Beeld u hoe deze er uit zal komen te zien of er momenteel uitziet en hoe de laadkabel idealiter zal moeten lopen. Vaak kunt u hieruit al opmaken welk type laadoplossing voor u het meest handig is. Zo niet, dan kunt u altijd contact met ons opnemen voor vrijblijvend advies.
Naast voor de laadoplossing zelf kunt u bij ons ook terecht voor de installatie van uw nieuwe lader. Een bij ons aangesloten monteur neemt al het werk uit handen en verzorgt de installatie tot in de puntjes. Dat is wel zo makkelijk.
Wilt u weten hoe lang het duurt om uw Fisker Ocean op te laden? De exacte laadtijd hangt af van uiteenlopende factoren, zowel intern (laadvermogen, accucapaciteit) als extern (omgevingstemperatuur, elektrische aansluiting). Dit maakt het lastig om de laadtijd vast te stellen. Gelukkig is er toch een manier om de laadtijd te schatten, namelijk aan de hand van de volgende rekensom:
Laadtijd = (accucapaciteit / AC-laadvermogen) / 0,85
Uw rekenmachine erbij pakken hoeft – dat hebben wij al gedaan:
Laadtijd Fisker Ocean Sport = ( 75 kWh / 11 kW ) / 0,85 = 8,02 uur
Laadtijd Fisker Ocean One, Ultra & Extreme = ( 100 kWh / 11 kW ) / 0,85 = 10,70 uur
Zijn het laadvermogen van uw boordlader en laadstation niet gelijk? Gebruik dan de laagste waarde van de twee in de berekening.
Nagenoeg alle laders in ons leveringsprogramma lenen zich voor gebruik thuis, op de zaak of ergens anders. Uw Fisker Ocean zakelijk opladen is dus geen enkel probleem. Integendeel: in ons aanbod vindt u tal van modellen die ideaal zijn voor zakelijk gebruik.
Van uw laadpaal of wandlader heeft u jaren profijt, mits u nu de juiste keuzes maakt en met de juiste zaken rekening houdt. Eén hiervan is toekomstbestendigheid. Misschien schaft u in de toekomst wel een tweede EV aan of vervangt u uw Ocean door een model met meer laadcapaciteit. Door dergelijke overwegingen nu alvast mee te nemen doet u zichzelf een groot plezier.
Bij het kopen van een laadpaal voor uw Fisker Ocean komen tal van zaken kijken. We zetten de belangrijkste op een rij:
Naast laders met een losse laadkabel – die u opbergt in uw EV – zijn er ook modellen met een vaste kabel. Veel gebruikers vinden deze nét iets handiger, wat inderdaad zo is. Helaas zijn laders met vaste laadkabels ook kwetsbaarder en daarmee minder geschikt voor gebruik op publieke plekke
U heeft keuze uit laders met een enkele en dubbele laadaansluiting. Een laadpaal met een dubbele laadaansluiting is ideaal als u meerdere EV’s tegelijk wilt opladen. Zo niet, dan volstaat een model met een enkele socket.
Een lader met een internetverbinding noemen we ook wel een online lader. Deze laders hebben vaak een meerprijs, maar kunnen dankzij de internetconnectie uitgerust worden met functies zoals een backoffice, autorisatie en Dynamic Load Balancing.
Met een backoffice, met name wanneer u deze combineert met een kWh-meter, haalt u het maximale uit uw lader. De backoffice geeft u namelijk inzicht in het laadproces. Denk hierbij aan de laadkosten, het energieverlies, de laadtijd, noem maar op.
Helaas komt het wel eens voor dat een laadstation een elektrische installatie overbelast, bijvoorbeeld als de lader tegelijk is ingeschakeld als andere grote verbruikers in huis. Om deze reden rusten fabrikanten hun modellen uit met Dynamic Load Balancing. Dit is een functie die automatisch ingrijpt wanneer overbelasting dreigt.
Wilt u voorkomen dat onbevoegden uw lader kunnen gebruiken? Kies dan voor een exemplaar met autorisatie. U heeft keuze uit verschillende soorten functies, waaronder Plug & Charge, een RFID-lezer en smartphone applicaties.
Kortom, Laaddirect is dé aangewezen leverancier van een topkwaliteit Alfen, Wallbox, Webasto, EVBox, Etrel of MyEnergi laadpaal of wandlader. Ontdek ons aanbod, kies de lader die u nodig hebt en plaats uw bestelling. Wij leveren de laadoplossing razendsnel en zorgen ervoor dat deze vakkundig wordt geïnstalleerd. Vragen? Neem dan contact met ons op.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.