Een backoffice is een systeem dat belangrijke laadgegevens van uw laadpaal bijhoudt. Zo kan u hiermee het stroomverbruik en de kosten ervan inzien. Via dit backoffice systeem kunt u deze energiekosten weer met uw werkgever of eigen bedrijf automatisch verrekenen.
Ook kunt u met een backoffice systeem uw laadsessies beheren, bijvoorbeeld door laadsessies te plannen of door gastgebruikers in te stellen. Dit kan allemaal via een online omgeving, zoals een browser of een mobiele app.
Backoffice abonnementen
Voor een backoffice systeem heeft u wel een abonnement nodig. Dit maakt het namelijk mogelijk om de belangrijke gegevens via de online omgeving van uw backoffice-aanbieder te kunnen bekijken.
Laadpalen met een UMTS module zijn van een simkaart slot voorzien. Middels de simkaart van uw backoffice-aanbieder kan de laadpaal gegevens uitwisselen met uw online omgeving.
Sommige laadpalen zijn niet simlock vrij, dit betekent dat u alleen gebruik kunt maken van het backoffice systeem welke is geïntegreerd binnen het laadstation. Simlock vrije laadpalen geven de mogelijkheid om zelf een onafhankelijke backoffice aanbieder te kiezen. Hier zijn meerdere aanbieders voor met elk weer hun eigen online omgeving. Dit geeft u de vrijheid om de backoffice aanbieder te kiezen die het best bij u past.
Bij deze backoffice systemen horen verschillende soorten abonnementen. Hierbij maken wij onderscheid in een abonnement voor particulier gebruik en een abonnement voor zakelijk gebruik:
Backoffice voor particulier gebruik
Thuis gebruik maken van een laadpaal? Dan kunt u gaan voor een particulier backoffice abonnement. Zo kunt u uw eigen verbruik bijhouden en zelf uw laadpaal beheren.
Backoffice voor zakelijk gebruik
Wilt u uw laadpaal beschikbaar stellen voor uw werknemers? Dan is een abonnement voor zakelijk gebruik de beste optie. Zo kunnen uw werknemers met behulp van een laadpas de laadpaal ontgrendelen en vervolgens opladen. Op deze manier kunt u bepalen welke werknemers gebruik kunnen maken van de laadpaal en of dit tegen een tarief of gratis zal zijn.
Gratis backoffice systeem Wallbox
Ook een gratis backoffice systeem is een optie, zoals die van Wallbox. De modellen Wallbox Pulsar Plus en de Wallbox Copper SB werken allebei met dezelfde gratis app van Wallbox. Ook via deze app is het mogelijk om uw verbruiksgegevens in te kunnen zien. Daarnaast kunt u met deze app ook gemakkelijk het stroomgebruik van uw laadstation aanpassen aan het energieverbruik van andere apparaten in uw huis.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.