Alleen A-merken
Snelle levering
Vakkundige installatie
Persoonlijk advies
EV-Expert

Support

Problemen met uw laadpaal? Bijvoorbeeld een foutmelding, rood licht, of werkt de lader simpelweg niet naar behoren? Vul het formulier hieronder in en een medewerker zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Altijd een werkende laadpaal
Laadpaal support

Een probleem met uw laadpaal? Laaddirect helpt u graag verder om tot een passende oplossing te komen.

Stap 1

Vul het formulier in

Specificeer zo duidelijk
mogelijk het probleem.

Stap 2

Verzend het formulier

Na het verzenden van het
formulier zal een medewerker spoedig contact opnemen.

Stap 3

Een passende oplossing

Samen komen we met u
tot een passende oplossing.

Stap 4

Probleem opgelost ✓

Voor u het weet staat
uw auto weer aan een volledig werkende laadpaal.

Veelgestelde vragen

Waar vind ik de handleiding van mijn lader?

De handleiding van uw lader kunt u vinden op de pagina van elk product, onder het kopje “handleiding”. Al onze laders zijn hier te vinden.

Wat is een backoffice systeem?

Een backoffice is een systeem dat belangrijke laadgegevens van uw laadpaal bijhoudt. Zo kan u hiermee het stroomverbruik en de kosten ervan inzien. Via dit backoffice systeem kunt u deze energiekosten weer met uw werkgever of eigen bedrijf automatisch verrekenen.

Ook kunt u met een backoffice systeem uw laadsessies beheren, bijvoorbeeld door laadsessies te plannen of door gastgebruikers in te stellen. Dit kan allemaal via een online omgeving, zoals een browser of een mobiele app.

 

Een backoffice is een systeem dat belangrijke laadgegevens van uw laadpaal bijhoudt. Zo kan u hiermee het stroomverbruik en de kosten ervan inzien. Via dit backoffice systeem kunt u deze energiekosten weer met uw werkgever of eigen bedrijf automatisch verrekenen. Ook kunt u met een backoffice systeem uw laadsessies beheren, bijvoorbeeld door laadsessies te plannen of door gastgebruikers in te stellen. Dit kan allemaal via een online omgeving, zoals een browser of een mobiele app.

 

Backoffice abonnementen

Voor een backoffice systeem heeft u wel een abonnement nodig. Dit maakt het namelijk mogelijk om de belangrijke gegevens via de online omgeving van uw backoffice-aanbieder te kunnen bekijken.

Laadpalen met een UMTS module zijn van een simkaart slot voorzien. Middels de simkaart van uw backoffice-aanbieder kan de laadpaal gegevens uitwisselen met uw online omgeving.

Sommige laadpalen zijn niet simlock vrij, dit betekent dat u alleen gebruik kunt maken van het backoffice systeem welke is geïntegreerd binnen het laadstation. Simlock vrije laadpalen geven de mogelijkheid om zelf een onafhankelijke backoffice aanbieder te kiezen. Hier zijn meerdere aanbieders voor met elk weer hun eigen online omgeving. Dit geeft u de vrijheid om de backoffice aanbieder te kiezen die het best bij u past.

Bij deze backoffice systemen horen verschillende soorten abonnementen. Hierbij maken wij onderscheid in een abonnement voor particulier gebruik en een abonnement voor zakelijk gebruik:

 

Backoffice voor particulier gebruik

Thuis gebruik maken van een laadpaal? Dan kunt u gaan voor een particulier backoffice abonnement. Zo kunt u uw eigen verbruik bijhouden en zelf uw laadpaal beheren. 

 

Backoffice voor zakelijk gebruik

Wilt u uw laadpaal beschikbaar stellen voor uw werknemers? Dan is een abonnement voor zakelijk gebruik de beste optie. Zo kunnen uw werknemers met behulp van een laadpas de laadpaal ontgrendelen en vervolgens opladen. Op deze manier kunt u bepalen welke werknemers gebruik kunnen maken van de laadpaal en of dit tegen een tarief of gratis zal zijn.

 

Gratis backoffice systeem Wallbox

Ook een gratis backoffice systeem is een optie, zoals die van Wallbox. De modellen Wallbox Pulsar Plus en de Wallbox Copper SB werken allebei met dezelfde gratis app van Wallbox. Ook via deze app is het mogelijk om uw verbruiksgegevens in te kunnen zien. Daarnaast kunt u met deze app ook gemakkelijk het stroomgebruik van uw laadstation aanpassen aan het energieverbruik van andere apparaten in uw huis.

 

Wat is een backoffice systeem

Hoe installeer ik de Wallbox Pulsar?

Naast onze volledig verzorgde installatie is het ook mogelijk om, mocht u dat graag willen, uw Wallbox zelf te installeren. Zie in onderstaande video hoe u stap voor stap een Wallbox Pulsar installeert:

Toch liever de installatie door onze monteurs laten verzorgen? Klik dan hier.

Hoe installeer ik een Alfen Eve Single Pro-Line?

Wilt u uw Alfen Eve Single Pro-Line liever zelf installeren? Dan bent u daar natuurlijk volledig vrij in. Bekijk onderstaande video om te zie hoe u een Alfen Eve Single Pro-Line installeert:

Toch liever de installatie door onze monteurs laten verzorgen? Klik dan hier.

 

Hoe kan ik aan een laadpas komen?

Om aan een laadpas te komen kunt u terecht bij verschillende partijen. Wij hebben bij Laaddirect een vertrouwd partnership met E-Flux voor laadpassen en backoffice systemen. Heeft u een laadpas nodig? Neem dan gerust contact met ons op via dit contactformulier.

Laadpas elektrische auto

Geen producten in je winkelwagen.