Voorkom dat u de verkeerde laadpaal kiest!
Ontvang binnen 10 min een vrijblijvend en persoonlijk advies op maat.
Onze HOOGSTE KORTING OOIT! Tot €242,- korting op een laadpaal installatie én hoge webshop kortingen, geldig tot 1 januari. Lees hier meer!
Dit jaar veel wereldpremières op Shanghai Auto Show 2021, ook uit Europa en Amerika.
De Shanghai Auto Show, die vorige week de deuren sloot, was een van de weinige autoshows die momenteel fysiek plaats kon vinden. Dat betekent dat de autofabrikanten juist deze show gebruikten om hun nieuwe producten te lanceren.
Natuurlijk was het wel even wennen, dat hier ook veel Europese en Amerikaanse automodellen hun wereldpremière beleefden. Aan de andere kant: China heeft een steeds grotere invloed op de wereldwijde autobranche. Er zijn steeds meer ‘joint ventures’ tussen Europese, Amerikaanse en Aziatische autofabrikanten en de Chinese automerken beperken zich allang niet meer tot hun thuismarkt. Daarom is het eigenlijk helemaal niet zo gek dat een Chinese autoshow het platform was van de wereldpremière van veelbelovende Europese en Amerikaanse automodellen.
Onderstaand een beknopt overzicht van het belangrijkste autonieuws uit Shanghai. Wij merken op dat veel van de presenteerde modellen een buitengewoon hoge DC-laadsnelheid hebben. Een nieuwe trend?
Dit is geen elektrische versie van de Mercedes S-Klasse. Integendeel. Mercedes-Benz ontwikkelde voor deze auto een geheel nieuwe architectuur. Deze elektrische topklasser is een echt prestigemodel waar Daimler kosten noch moeite voor spaarde. Qua uiterlijk is het even wennen want hij lijkt in niets op de S-Klasse. Opvallend zijn het enorme beeldscherm in het dashboard. Ook de hoge DC-laadsnelheid is bijzonder omdat de EQS nog een ‘normale’ 400 volt systeemspanning heeft.
Niet zo lang geleden presenteerde Mercedes-Benz de EQA, de elektrische variant van de compacte GLA SUV. In Shanghai was het de beurt aan de nieuwe EQB, wat uiteraard de elektrische versie van de GLB is. Dit is een van de weinige elektrische SUV’s met 7 (bijna) volwaardige zitplaatsen. Niet het meest vooruitstrevende model. Evengoed zal de elektrische Mercedes EQV zijn weg naar de doorgaans wat conventionelere doelgroep weten te vinden.
De Audi Q4 e-tron is de eerste Audi op het MEB-platform, de ‘universele, modulaire elektrische bouwkit’ waar ook de Volkswagen ID.3, ID.4 en Skoda Enyaq iV op gebouwd worden. Een elektrische SUV waarvan we veel mogen verwachten, een echt ‘volumemodel’, De Audi Q4 e-tron zal verkrijgbaar zijn met achterwielaandrijving en vierwielaandrijving. Uiteraard is er ook keus uit verschillende accupakketten. De actieradius ligt rond de 500 kilometer en de prijzen van de Launch Editions beginnen bij € 48.295. De orderboeken gaan op korte termijn open. De sportieve Sportback variant volgt over een paar maanden.
Wie goed naar de foto kijkt, ziet dat deze elektrische opvolger van de Audi A6 geen sedan meer is, maar een hatchback. Zo’n schuine achterkant geeft immers een betere stroomlijn en dus ook een groter bereik. Audi ontwikkelde voor de Volkswagen Groep een nieuw ‘premium’ elektrisch platform. Deze nieuwe PPE-architectuur zal ook de basis voor andere elektrische auto’s in dit segment vormen. Dankzij de 800 volt systeemspanning maakt die platform hoge DC-laadsnelheden mogelijk.
Hoewel General Motors zich na de verkoop van Opel min of meer heeft teruggetrokken uit Europa, zal deze fraaie Lyriq wel naar Europa komen. Uiteraard staat hij op GM’s Ultium platform. De actieradius van bijna 500 kilometer is niet bijzonder. Maar het attractieve uiterlijk, het ‘premium’ imago, de bovengemiddelde DC-laadsnelheid en de scherpe prijs voor een auto van dit formaat (bijna vijf meter lang) maken misschien wel heel veel goed.
Toyota heeft de lancering van een volledig elektrisch model lang uitgesteld. Het Japanse merk legde de focus heel lang op (plug-in) hybride aandrijflijnen. Maar ook Toyota ging overstag en is een hele serie elektrische voertuigen aan het ontwikkelen. Men heeft hiervoor de familienaam ‘Beyond Zero’ bedacht en de naam van dit eerste model, de bZ4X, is hiervan afgeleid. Een veelbelovende elektrische SUV in het formaat van de RAV4 waarmee Toyota absoluut succes zal hebben. Hij staat op een nieuw elektrisch platform dat een gezamenlijke ontwikkeling van Toyota en Subaru is.
De Japanse autofabrikant heeft een heleboel elektrische modellen gepland, maar eigenlijk vooral voor de Chinese markt. Deze nieuwe e:SUV is ook voor de Chinese markt bedoeld. Het harmonieuze, bescheiden en bijna minimalistische design zal ook in Europa absoluut in de smaak vallen. Daarom mogen we verwachten dat deze fraaie elektrisch SUV ook op de Europese markt verkrijgbaar zal zijn.
Het Chinese Geely kondigde begin april aan dat het een nieuw premium elektrisch merk zou lanceren onder de naam Zeekr. Op de Shanghai Auto Show presenteerde Geely het eerste model van Zeekr, de 001. Dit model lijkt verdacht veel op de Zero Concept van Lynk & Co, net als Volvo en Polestar een merk uit de stal van Geely. De Zeekr 001 staat uiteraard op het nieuwe SEA-platform van Geely. Ook deze nieuwe architectuur werkt op een spanning van 800 Volt waarbij forse laadsnelheden mogelijk zijn. Interessant is trouwens de carrosserievorm: het is namelijk een ‘shooting brake’. Zo’n model is er, behalve dan de Porsche Taycan Cross Turismo, nog niet met een elektrische aandrijflijn.
Genesis is het premium zustermerk van Hyundai en Kia en komt binnenkort naar Europa. In Shanghai konden we alvast de Genesis Electrified G80 bekijken, de geëlektrificeerde versie van de ‘normale’ G80 sedan. Ondanks het feit dat deze auto niet direct als elektrische auto is ontwikkeld, maakt deze wel gebruik van een 800 volt accuspanning. Hierdoor zijn aan de DC-snellader laadsnelheden tot 350 kW mogelijk. De Genesis Electrified G80 heeft twee motoren en een systeemvermogen van 272 kW. Voor een zo groot mogelijke efficiëntie en actieradius – die zo’n 500 kilometer bedraagt – schakelt de Electrified G80 automatisch over tussen tweewiel- en vierwielaandrijving.
Foto 1: © Shanghai Auto Show
Bespreek uw wensen met één van onze EV-Experts. Samen komen wij tot de ideale zakelijke laadoplossing.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.