Voorkom dat u de verkeerde laadpaal kiest!
Ontvang binnen 10 min een vrijblijvend en persoonlijk advies op maat.
Offerte aanvragen? Vraag hier in enkele stappen vrijblijvend een offerte aan - wij voorzien u snel van advies op maat.
De Citroën ë-C3 Aircross is een stoere SUV in het B-segment, die zich onderscheidt door zijn aantrekkelijke prijs én de mogelijkheid om tot zeven inzittenden te vervoeren.
Er zijn steeds meer keuzes op het gebied van elektrische auto’s, ook voor de bewuste consument die de voorkeur geeft aan een betaalbare, maar ook ruime en praktische auto. De ë-C3 Aircross die Citroën introduceert is een stoere SUV die zich niet alleen onderscheidt door zijn compacte formaat en elektrische aandrijving, maar ook zijn aantrekkelijke prijs én de mogelijkheid om tot zeven inzittenden te vervoeren.
Deze nieuwe toevoeging aan het B-SUV segment belooft veel voor een aantrekkelijke prijs. De 4,39 meter lange ë-C3 Aircross is ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van moderne gezinnen en milieubewuste automobilisten. Als enige in zijn klasse biedt de ë-C3 Aircross de flexibiliteit van zeven zitplaatsen, wat hem uitermate geschikt maakt voor zowel dagelijks verkeer als langere reizen met een groter gezelschap. De derde zitrij, die optioneel is, kan uiteraard ook worden neergeklapt waarna er een riante bagageruimte ontstaat.
Wat betreft de technische uitrusting zal de Citroën ë-C3 Aircross niets te wensen over laten. De exacte specificaties worden nog onder de pet gehouden, maar de verwachte specificaties zullen voor deze doelgroep ongetwijfeld voldoen.
Moederbedrijf Stellantis biedt in onder anderen India ook al een elektrische ë-C3 Aircross aan. Deze is ook volledig elektrisch maar is nog geen 4 meter lang. Toch is dat in wezen dezelfde auto, ware het niet dat hij voor de Europese markt verregaand is aangepast, zelfs qua formaat.
De nieuwe ë-C3 Aircross staat op het Smart Car platform van Stellantis, een enigszins uitgeklede versie van de bekende (e)CPM-platformen van het concern. Dit nieuwe platform biedt nagenoeg dezelfde mogelijkheden en is voornamelijk bedoeld voor de wat goedkopere modellen. De kleine Citroën ë-C3 maakt ook gebruik van dit platform en dat zal ook het geval zijn bij de nieuwe Opel Frontera-e, waarvan onlangs wat teasers zijn vrijgegeven.
Waarschijnlijk krijgt de Citroën ë-C3 Aircross een 50,8 kWh accupakket, zodat de actieradius waarschijnlijk niet tot de beste in zijn klasse zal zijn. Toch zal de ë-C3 Aircross daarmee ongetwijfeld ook het rijden van langere afstanden zonder laadzorgen mogelijk maken. Met dit accupakket zou een actieradius van bijna 400 kilometer mogelijk zou moeten zijn.
De oplaadmogelijkheden zijn divers, met opties voor zowel DC-snelladen (waarschijnlijk met een snelheid van maximaal 100 kW) als het reguliere opladen aan de openbare laadpunten of de eigen laadpaal thuis (met een laadsnelheid van 7,4 of optioneel 11 kW), waardoor de auto altijd klaar is voor vertrek.
De elektrische aandrijving, waarbij Citroën kan putten uit het hele gamma dat moederbedrijf Stellantis biedt, zal krachtig genoeg zijn voor een behoorlijk vlotte acceleratie en een topsnelheid die ruim voldoende is voor zowel stedelijk gebied als snelweg.
Qua design streeft Citroën naar een harmonieuze balans tussen functionele, maar ook elegante looks. De ë-C3 Aircross kenmerkt zich door een redelijk stoere uitstraling, die wordt versterkt door nieuwe designelementen die zowel modern als tijdloos zijn. Het interieur benut naar eigen zeggen elke centimeter, waardoor het ruim aanvoelt en ondanks het functionele uitgangspunt voldoende stijl en comfort biedt.
De technologische uitrusting zal uiteraard alle verplichte moderne systemen voor rijassistentie bevatten, en (optioneel?) ook een infotainmentsysteem dat naast navigatiemogelijkheden ook naadloze connectiviteit met smartphones en andere digitale apparaten biedt.
De Citroën ë-C3 Aircross zet nieuwe normen voor wat mogelijk is in het B-SUV segment. Vroeger, in de tijd van de eerste generaties van de Opel Zafira, Toyota Corolla Verso en Volkswagen Touran, waren er diverse B-segment MPV’s die ook zoveel ruimte boden. De belangstelling voor auto’s in dat segment is behoorlijk geslonken en de meeste grote merken hebben er dan ook afscheid van genomen.
Maar wie wordt de Citroën ë-C3 Aircross, dankzij de aantrekkelijke prijsstelling, ruimte, de hoeveelheid zitplaatsen en zijn emissievrije aandrijflijn een grote favoriet onder de milieubewuste en praktisch ingestelde consumenten. Dat zou hij dit segment – samen met de Opel Frontera-e – weer nieuw leven in kunnen blazen, al is het dan bij de SUV’s in plaats van MPV’s.
Maar voor het zo ver is, moeten we eerst wachten tot hij daadwerkelijk verkrijgbaar is. De onthulling is gepland voor medio dit jaar zodat de eerste leveringen waarschijnlijk rond de jaarwisseling zullen starten. In de tussentijd kijken we uit naar de exacte specificaties en prijzen, alsmede de foto’s van het interieur.
Bespreek uw wensen met één van onze EV-Experts. Samen komen wij tot de ideale zakelijke laadoplossing.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.