Onze HOOGSTE KORTING OOIT! Tot €242,- korting op een laadpaal installatie én hoge webshop kortingen, geldig tot 1 januari. Lees hier meer!

Alleen A-merken
Snelle levering
Vakkundige installatie
Persoonlijk advies
EV-Expert
Nieuws
Geplaatst op

De VW ID.2all moet ‘de elektrische Volkswagen voor iedereen’ worden

Volkswagen onthulde gisteravond het nieuwe conceptvoertuig ID.2all. Dit is een voorproefje van een nieuwe elektrische Volkswagen die net als de Kever en Golf een echte publiekslieveling zou kunnen worden.

De eerste écht betaalbare elektrische Volkswagen

Volkswagen ID.2all

De Volkswagen ID.2all is een compacte elektrische auto die geschikt is als dagelijkse auto voor een breed publiek. De ID.2all – al verwachten wij dat hij dan gewoon ID.2 zal heten – moet in 2025 op de markt komen en biedt naar eigen zeggen dezelfde ruimte en functionaliteiten als de Golf. Bovendien moet hij ook heel betaalbaar worden. Volkswagen heeft het namelijk over een prijs van € 25.000.

Praktisch, en prima prestaties

Wie denkt dat er op die VW ID.2 flink is bezuinigd om aan die scherpe prijs te komen: dat valt zo te zien best wel mee. Qua praktische bruikbaarheid is er in ieder geval goed nagedacht en de prestaties die men noemt zijn veelbelovend. Volkswagen zegt dat de VW ID.2 een 166 kW elektromotor krijgt waarmee hij een topsnelheid van 160 km/u haalt en in minder dan 7 seconden van 0 naar 100 km/u kan accelereren. Ook de actieradius die Volkswagen noemt is veelbelovend: tot wel 450 kilometer. Bovendien is de laadsnelheid aan de DC-snellader minstens zo indrukwekkend: het opladen van 10 tot 80 procent duurt maar ongeveer 20 minuten.

Net zo ruim als de Golf

Ook qua ruimte zal de Volkswagen ID.2 zich prima met de Golf kunnen meten. Met een lengte van 4,05 meter is de ID.2all korter dan de Golf. De breedte van 1,81 meter en hoogte van 1,53 meter beloven, in combinatie met de wielbasis van 2,60 meter en de wetenschap dat het elektrische platform voor een geheel vlakke bodem zorgt, voor relatief veel interieurruimte.

Volkswagen ID.2

De bagageruimte is ook riant. Die heeft een inhoud van 490 liter en heeft onderin ook een groot opbergvak. Dit is mogelijk doordat Volkswagen voor voorwielaandrijving én een andere wielophanging voor de achteras koos. Wie de voorstoel en de achterbank neerklapt, beschikt over een vlakke laadvloer van maar liefst 2,20 meter lang. Ideaal om zonder gedoe lange voorwerpen mee te kunnen nemen.

Het interieur van de ID.2all zal diverse veiligheid- en comfortverhogende zaken bevatten. Hierbij moeten we denken aan een groot panoramadak, klimaatregeling, elektrisch verstelbare stoelen met massagefunctie, een head-up display en een nieuw ontworpen 12,9-inch touchscreen met een nieuwe menustructuur.

Volkswagen ID.2

Wordt dit de nieuwe publiekslieveling?

En aan dat alles – al zullen sommige zaken die we net noemden optioneel zijn – voor een prijskaartje van ongeveer 25.000 euro. Daarmee zou de ID.2all niet alleen de meest betaalbare Volkswagen onder de elektrische auto’s kunnen worden. Hij zou ook wel eens de meest succesvolle elektrische Volkswagen kunnen worden. De combinatie van een elektrische aandrijving met voldoende actieradius en vermogen, de ruimte en gebruiksmogelijkheden van de Golf én een bijzonder aantrekkelijk prijskaartje zouden de VW ID.2 tot een ware publiekslieveling kunnen maken.

Hoe veelbelovend ook, de ID.2all is nog lang niet in productie. Volkswagen heeft de serieproductie gepland voor 2025. Maar het kan haast niet anders of de VW ID.2 is het wachten meer dan waard.

 

Reacties

No products in the cart.