Voorkom dat u de verkeerde laadpaal kiest!
Ontvang binnen 10 min een vrijblijvend en persoonlijk advies op maat.
Zuid-Koreaanse merken introduceren elektrische modellen in premiumsegment
De Zuid-Koreaanse automerken Hyundai en Kia stonden tot een aantal jaren geleden bekend om het feit dat ze betaalbare, maar niet al te opzienbarende auto’s maakten. Een behoorlijk goede kwaliteit, een redelijk onopvallend design en ook nog eens vrij schappelijk geprijsd. Middelmaat alom, om het zo maar te zeggen. Dat geldt ook voor de elektrische auto’s van deze zustermerken, te weten de Kona Electric en Ionic Electric van Hyundai en de e-Niro en e-Soul van Kia.
Maar dat bescheiden imago, daar willen beide merken nu heel snel afscheid van nemen. Zowel Hyundai als Kia introduceren een nieuwe elektrische auto op basis van de nieuwe, gezamenlijke ontwikkelde E-GMP architectuur. De merken zijn zo slim geweest om op basis van dit nieuwe platform geheel verschillende modellen te ontwikkelen. Wie ze naast elkaar zet is er niets wat doet vermoeden dat deze auto’s van zustermerken zijn, laat staat dat ze op dezelfde architectuur worden gebouwd. Een slimme zet van de Koreanen.
Het nieuwe E-GMP platform dat Hyundai en Kia samen ontwikkelden, is geheel ontwikkeld voor volledig elektrische voertuigen. Om de ontwikkelings-, materiaal- en productiekosten te drukken, is het sterk gestandaardiseerd. Door de modulaire en schaalbaar is het platform geschikt voor uiteenlopende automodellen in verschillende segmenten. Zo is het geschikt voor sedans, hatchbacks, SUV’s en cross-over-modellen, en dat in verschillende maten. Bovendien heeft men ervoor gekozen om de lat een stuk hoger te leggen. Dat is mogelijk dankzij het nieuwe platform, dat flexibel genoeg is om ook voertuigen te bouwen waarbij men hogere eisen aan de prestaties stelt. Zowel de Hyundai Ioniq 5 en de Kia EV6, zoals de modellen heten, bevinden zich in een veel hoger segment dan we voorheen van deze merken gewend zijn. Zowel qua prestaties, rijeigenschappen als uitrusting passen ze zonder meer in het premium segment.
Er is nog iets waarmee deze modellen zich positief onderscheiden. Het laden bij een DC-snellaadstation gaat namelijk aanzienlijk sneller dan gemiddeld. Dat komt doordat de E-GMP architectuur met een 800 volt systeemspanning werkt, in plaats van de gebruikelijke 400 volt. De technologie daarvan betrekt men, net als Porsche en Audi, van het Kroatische bedrijf Rimac, waarin de Hyundai Motor Group heeft geïnvesteerd. Overigens is dit dezelfde technologie als Porsche voor de Taycan gebruikt, en Audi voor de e-tron GT. En inderdaad, ook Porsche heeft aandelen in Rimac, een bedrijf waar we later nog eens op terug zullen komen. Maar het is nu eerst tijd voor de voertuigen zelf.
De naam Ioniq is voortaan niet langer voorbehouden aan een enkel model, maar wordt de naam van het nieuwe elektrische submerk van Hyundai. De Ioniq 5 heeft een ietwat hoekig design, dat is gebaseerd op het ‘45’ concept dat Hyundai op de IAA 2019 presenteerde. Met dat concept refereerde men naar de eerste studie voor de Hyundai Pony die Italdesign ooit voor Hyundai maakte. Toen stelde men zich nog heel bescheiden op maar men wil nu dus heel snel afscheid nemen van dat ‘middelmatige’ imago.
Het fraaie, verfrissende ontwerp van Hyundai’s ontwerpteam onder leiding van Peter Schreyer zal daar absoluut aan meewerken. Op de foto lijkt de auto niet zo groot, maar hij is in werkelijkheid stukken groter, namelijk 4,64 cm lang, 1,89 m breed en 1,61 m hoog en heeft een wielbasis van drie meter. Het interieur is dan ook bijzonder ruim. Bovendien heeft Hyundai het heel veelzijdig gehouden. Zo kan de bestuurdersstoel tijdens laden in een loungestand worden gezet, inclusief uitklapbare voetensteun en de middenconsole tussen de voorstoelen is in de lengte verplaatsbaar.
Ook Kia heeft een geheel nieuwe lijn elektrische voertuigen in de planning. Na deze EV6 zullen er andere modellen volgen waarvan de type-aanduiding eveneens met ‘EV’ begint. Met de EV6 betreedt ook Kia voor het eerst het premium segment en doet dat met een nieuwe designfilosofie. Kia noemt deze “Opposites United”. Deze designtaal moet de basis van het design van alle toekomstige Kia-modellen zijn.
Gebaseerd op de nieuwe architectuur en designtaal ontwierp men een sportieve crossover die wat gelijkenissen met Kia’s topmodel Stinger vertoont. Het is bovendien een behoorlijk ‘gespierd’ ogend model. Kia biedt de EV6 ook in krachtige, sportieve uitvoeringen aan. Ook de Kia EV6 is uitgesproken ruim, met een lengte van 4,68 meter, een breedte van 1,88 meter en een hoogte van 1,55 meter.
De veelzijdigheid van de nieuwe architectuur komt niet alleen tot uiting in het design en de binnenruimte. Er is ook een grote keuze op het gebied van aandrijflijnen en accupakketten. Kopers kunnen kiezen uit verschillende aandrijfopties (achterwielaandrijving en vierwielaandrijving) alsmede verschillende accupakketten. En die accupakketten, die kunnen de gebruikers met een laadpaal thuis of aan een openbare AC-laadpaal opladen met de bekende 11 kW, of bij een DC-snellaadstation waarbij ze kunnen profiteren van een buitengewoon hoge laadsnelheid.
Beide modellen zijn al online te bestellen. Ook staan ze heel binnenkort bij de dealer in de showroom. Ze zijn absoluut een bezoekje waard.
Bespreek uw wensen met één van onze EV-Experts. Samen komen wij tot de ideale zakelijke laadoplossing.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.