Onze HOOGSTE KORTING OOIT! Tot €242,- korting op een laadpaal installatie én hoge webshop kortingen, geldig tot 1 januari. Lees hier meer!
Wie per se een Volkswagen ID.3 zónder de vermaledijde touch sliders onder het infotainmentscherm wil hebben, moet tot volgend jaar wachten. Maar de update die de ID.3 dit jaar krijgt is ook de moeite waard.
Dit jaar neemt Volkswagen eindelijk afscheid van de nogal goedkoop ogende hardplastic afwerking in het interieur. De Duitse autofabrikant besteed tegelijkertijd ook meer aandacht aan de duurzaamheid door het gebruik van gerecyclede materialen in het interieur. Voorts krijgt de VW ID.3 een kleine facelift aan het front en de achterlichten én een upgrade van de basisuitrusting.
Het is overigens hoogst ongebruikelijk in de automobielindustrie dat er in een jaar tijd twee updates aan een model worden doorgevoerd. Volkswagen zou de veel bekritiseerde bedieningselementen natuurlijk het liefst ook nu al aanpassen. Daarbij heeft men echter een uitdaging: de architectuur van de elektronica laat dit nog niet toe. Daarnaast schijnt het budget voor deze update daar ook niet toereikend voor te zijn. Vandaar dat er volgend jaar nog een update volgt. Die omvat die bedieningselementen en een aanpassing van het onderstel.
Frappant, aangezien het budget dat men vroeger had vastgelegd, weer de reden voor de huidige update is. Het basismodel van de VW ID.3 moest en zou maximaal 30.000 euro kosten. Dat leidde tot de nodige bezuinigingen, waaronder die hard kunststof panelen in het interieur.
Dat is iets wat we niet gewend zijn van Volkswagen en dat leidde dan ook tot kritiek van zowel de media als de kopers. Dat harde plastic oogt nu eenmaal een stuk goedkoper en past niet bij het immer ‘degelijke en hoogwaardige’ Volkswagen.
Maar nu gaat Volkswagen gelukkig afscheid nemen van die hard plastic panelen. De zichtbare delen van het dashboard en de panelen van de voorportieren worden voortaan vervaardigd van geschuimd kunststof. Dat voelt en oogt een stuk beter. Het hard plastic is nog niet helemaal verdwenen. Onderaan zit hier en daar nog wat maar dat zie je amper en is daar ook beter op zijn plaats. Jammer genoeg gebruikt Volkswagen het ook nog op de panelen van de achterportieren van de VW ID.3.
Een andere verbetering aan het interieur betreft de voorstoelen. De eenvoudige modellen van het eerdere basismodel maken plaats voor hoogwaardiger exemplaren. Dat geldt trouwens ook voor de middenconsole. Voorts krijgt de Volkswagen ID.3 standaard het twaalf inch infotainmentscherm dat we ook van de VW ID.4 kennen.
Dat grotere display is geschikt voor de nieuwere 3.0-software. De bediening daarvan lijkt sterk op het huidige systeem maar is verbeterd aan de hand van de feedback van de gebruikers. Het navigatiesysteem is verbeterd en kan nog beter rekening houden met de (snel)laadpunten onderweg. Ook de Travel Assist, die voortaan gebruik maakt van zwermgegevens, is verbeterd. Bij landwegen hoeft het systeem alleen nog maar de rand van de rijstrook te detecteren. De detectie van middenmarkeringen, die dat soort wegen vaak niet hebben, is niet langer nodig.
Nu de Volkswagen ID.3 zo’n drie jaar op de markt is, vindt de Duitse fabrikant het ook tijd voor een kleine facelift. Die moeten de auto wat breder en sportiever doen ogen.
De wijzigingen zijn vooral aan de achterzijde heel subtiel. De delen van de achterlichten die op de achterklep zitten waren vroeger allee reflectoren. Die zijn voortaan ook verlicht, waardoor de achterlichten nu meer één geheel lijken.
De veranderingen aan het front zijn iets duidelijker. Ten eerste heeft Volkswagen de motorkap van de ID.3 verder naar boven en achteren doorgetrokken. Die komt nu tot bij de voorruit. De eerdere kunststof strook tussen motorkap en voortuit komt te vervallen. Daarnaast krijgt de Volkswagen ID.3 een nieuwe voorbumper. Die heeft nieuwe ‘Air Curtain-luchtinlaten’ wat de auto een beetje breder en agressiever moet doen lijken.
De vernieuwde VW ID.3 zal vooralsnog in twee versies verkrijgbaar zijn. Dit zijn de Volkswagen ID.3 Pro en Pro S. Beide modellen hebben een 150 kW elektromotor. Het accupakket van de VW ID.3 Pro heeft een capaciteit van 58 kWh, waarmee een WLTP-actieradius van maximaal 426 kilometer mogelijk moet zijn. De ID.3 Pro S heeft een 77 kWh accupakket dat goed moet zijn voor een actieradius van maximaal 546 kilometer. Waarschijnlijk zal Volkswagen de ID.3 later ook weer met een kleiner en goedkoper accupakket aanbieden. Of dat dit jaar al het geval zal zijn, of dat men de volgende update afwacht, is nog niet duidelijk.
Zowel de Volkswagen ID.3 Pro als de ID.3 Pro S kunnen vanaf begin april worden besteld. De eerste exemplaren zouden in juni in Nederland moeten aankomen.
Klik hier voor meer informatie over een laadpaal voor de Volkswagen ID.3.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.