Voorkom dat u de verkeerde laadpaal kiest!
Ontvang binnen 10 min een vrijblijvend en persoonlijk advies op maat.
Compacte elektrische bestelwagen van Volkswagen wordt binnenkort onthuld
De afgelopen dagen is er veel naar buiten gekomen over de ID.Buzz, de spirituele opvolger van de VW bestelwagen uit de jaren 50, 60 en 70. De populariteit van die aloude bestelwagen, door onze oosterburen liefkozend ‘Bulli’ genoemd, heeft in de loop der jaren iconische vormen aangenomen. Uiteraard hoopt Volkswagen dat dat met de elektrische opvolger ook het geval zal zijn. De officiële onthulling van de VW ID.Buzz is over een week of twee maar de pers mocht er al een ritje mee maken. Daardoor is er al de nodige informatie uitgelekt. Door de decennia heen heeft Volkswagen meerdere malen beloofd een moderne versie van deze legendarische bus te maken. Met de nieuwe, elektrisch aangedreven ID.Buzz komt het Duitse merk deze beloftes eindelijk na.
Stellen dat de Volkswagen ID.Buzz een opvallende verschijning is zou haast een understatement zijn. De ID.Buzz combineert namelijk de klassieke elementen van de originele Volkswagen Transporter met moderne designelementen. Het resultaat is een modern, in het oog springend Volkswagen busje met een knipoog naar het verleden.
Volkswagen positioneert de ID.Buzz als een zogenaamde MPV — multi purpose vehicle — in de markt. Dit betekent dat de ID.Buzz geschikt zal zijn voor een veelvoud aan toepassingen, net zoals de originele VW Bus. Zo zal de ID.Buzz ideaal zijn voor grote gezinnen, bezorgdiensten, taxibedrijven en zal zelfs dienst kunnen doen als elektrisch aangedreven buscamper.
Eerder werd al duidelijk dat Volkswagen verschillende uitvoeringen van de ID.Buzz wilt gaan introduceren. Eén hiervan is een passagiersversie die in totaal plaats biedt aan zes passagiers. In deze configuratie is de ID.Buzz ideaal voor grote gezinnen, taxibedrijven en carpoolen. Ook een ‘Cargo’-versie, een uitvoering voor het vervoeren van goederen, staat op de planning. Verder staat er ook een camperversie – de ID.Buzz California – in de planning.
Volkswagen heeft grootse plannen met de ID.Buzz op gebied van autonomie. Zo heeft het de Buzz al getest met het zogenaamde ‘Level 4’ (van de 5) autonomie. Dit houdt in dat de elektrische bus onder bepaalde omstandigheden helemaal zelfstandig rijdt. Volkswagen hoopt deze optie tegen 2025 te kunnen aanbieden.
Net zoals de andere elektrische ID-modellen van Volkswagen wordt ook de ID.Buzz gebouwd op het bekende MEB-platform. Het onderstel van de Buzz heeft extra veerspanning en demping gekregen en is daardoor berekend op meer gewicht. Daarnaast kenmerkt de Buzz zich door zijn opvallend kleine draaicirkel en het aangename rijgedrag.
Ook zijn er al diverse specificaties van de standaarduitvoering van de VW ID.Buzz inmiddels bekend. De ID.Buzz beschikt bijvoorbeeld over een 77 kWh accupakket, goed voor een geschatte actieradius van circa 330 kilometer. Maar er komt mogelijk ook een versie met een 111 kWh-accupakker, waarmee een actieradius van ongeveer 550 kilometer mogelijk moet zijn. Het opladen gaat door middel van een 11 kW AC-boordlader en/of een 150 kW DC-snellader.
Bespreek uw wensen met één van onze EV-Experts. Samen komen wij tot de ideale zakelijke laadoplossing.