Voorkom dat u de verkeerde laadpaal kiest!
Ontvang binnen 10 min een vrijblijvend en persoonlijk advies op maat.
Onze HOOGSTE KORTING OOIT! Tot €242,- korting op een laadpaal installatie én hoge webshop kortingen, geldig tot 1 januari. Lees hier meer!
Uit onderzoek van ACEA en McKinsey blijkt dat er iedere week 14.000 publieke laadpalen bij moeten komen.
14.000. Dát is het aantal publieke laadpalen dat volgens de European Automobile Manufacturers Association (ACEA) wekelijks moet worden geïnstalleerd in de Europese Unie om de explosief toegenomen populariteit van EV’s bij te houden. Dit blijkt uit een recent onderzoek van het consultancybureau McKinsey. Die laadpalen zijn niet alleen nodig om elektrische auto’s onderweg op te kunnen laden. Mensen die geen laadpaal thuis kunnen plaatsen, zijn zelfs volledig afhankelijk van openbare laadpalen.
De markt van zowel elektrische voertuigen als laadoplossingen ontwikkelt zich snel. Veel ingewijden maken zich echter zorgen over de ontwikkeling van de laadinfrastructuur in Europa. Deze zou de verkoop van elektrische auto’s, bedrijfswagens, bussen en vrachtwagens niet bij kunnen houden. Over de afgelopen vijf jaar is het aantal verkochte EV’s namelijk vertienvoudigd. Vorig jaar werden er in de Europese Unie maar liefst 1.7 miljoen EV’s verkocht. Dat is maar liefst zo’n 18% van alle nieuwe registraties. In dezelfde periode is het aantal publieke laadpunten ‘slechts’ met 250% toegenomen.
Volgens het onderzoek van McKinsey zijn er in 2030 binnen de Europese Unie maar liefst 6.8 miljoen publieke laadpalen nodig om de ambitieuze doelstellingen met betrekking tot CO2-afname van personenauto’s te behalen. Opvallend genoeg valt deze schatting van McKinsey haast twee keer zo hoog uit als die van de Europese Commissie en diens Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR) voorstel. Dit zou betekenen dat men in de EU maar liefst 14.000 openbare laadpalen per week zouden moeten installeren. Ter illustratie: momenteel worden er zo’n 2.000 laadpalen per week geplaatst.
Kortom: er is werk aan de winkel. Volgens de President en CEO van de BMW Group, Oliver Zipse, is het een werk van de lange adem. “De overgang naar nul uitstoot is een wedloop van de lange termijn. De grootste en meest belangrijke uitdaging is nu om alle lidstaten [van de Europese Unie, red.] ervan te overtuigen het tempo van de aanleg op te voeren. We hebben absoluut behoefte aan een ambitieuze afronding van het AFIR-voorstel, zowel wat betreft de timing als de doelstellingen voor elk EU-land.”
De ACEA pleit daarom bij de Europese Unie voor meer investeringen in publieke laadinfrastructuur. Het opvoeren van de aanleg van publieke laadpalen vereist uiteraard veel publiek geld. Tegelijkertijd vallen deze investeringen, vergeleken met andere investeringen door de Europese Unie, in het niet. Het McKinsey-onderzoek schat de jaarlijkse kosten op zo’n €8 miljard – ongeveer 16% van de jaarlijkse kosten van het nieuwe 5G-netwerk en nieuwe snelle internetdiensten.
Bespreek uw wensen met één van onze EV-Experts. Samen komen wij tot de ideale zakelijke laadoplossing.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.