Voorkom dat u de verkeerde laadpaal kiest!
Ontvang binnen 10 min een vrijblijvend en persoonlijk advies op maat.
Vanaf 2025 zijn stadscentra van 30 steden verboden terrein voor bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor
Nog bijna vijf jaar en de stadscentra van minstens dertig Nederlandse steden zijn verboden terrein voor bedrijfsvoertuigen op diesel en benzine. Dat betekent dat die stadscentra vanaf dat moment alleen nog kunnen worden bevoorraad door voertuigen met een stekker of brandstofcel.
Vorige week tekenden de vervoerssector en veertien gemeenten hierover een overeenkomst met staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur. Dit is pas een eerste stap. Men verwacht dat er rond de zomer nog minimaal vijftien gemeenten een soortgelijke overeenkomst tekenen. Het doel van dit voornemen moge duidelijk zijn. Men wil de CO2-uitstoot verminderen en de luchtkwaliteit in de streden verbeteren.
Om ondernemers, transportbedrijven en distributiebedrijven ruimschoots de kans te geven om hun oude voertuigen door emissievrije alternatieven te vervangen, heeft men een aanloopperiode van vier jaar ingesteld.
Er is nog wel een uitzondering voor schonere dieselvoertuigen, die aan recente emissienormen voldoen. Deze bestelbussen mogen tot 2028 in de binnensteden rijden, vrachtwagens tot 2030. Hierbij gaat het merkwaardig genoeg om voertuigen die voldoen aan de Euro 5-norm. Dit is bij lange na niet de meest recente emissienorm. Bestelbussen met een Euro 5-motor zijn tegen die tijd al gauw zo’n tien jaar oud. Dat zijn allesbehalve de schoonste modellen en zullen nog behoorlijk wat CO2 en stikstofoxiden uitstoten. Evengoed verwacht men dat de invoering van de emissievrijezones in 2025 moet leiden tot een jaarlijkse besparing van een miljoen ton CO2.
De staatssecretaris heeft met die uitzondering voor een overgangsregeling gekozen. Ondernemers moeten immers flink investeren in nieuwe voertuigen. Daarom wil Van Veldhoven ze de tijd geven en gaat eerst alleen de oudste, meest vervuilende voertuigen verbieden. Van Veldhoven meent dat er daardoor minder sprake is van kapitaalvernietiging, iets wat weerstand bij de ondernemers op zou kunnen wekken.
Uiteraard zal niet iedereen blij zijn met de overeenkomst. Met name de onafhankelijke pakketbezorgers, die vaak in oude bestelbussen rijden, moeten nu ineens overstappen op dure elektrische bestelbussen. Maar ook PostNL is een van de bedrijven die de overeenkomst heeft ondertekend. PostNL wil voorop te lopen op het gebied van duurzame distributie en zegt te overleggen met de bezorgers over de overgang naar elektrische voertuigen.
Er is niet alleen sprake van een overgangsperiode, er komt ook een subsidieregeling. Deze gaat 15 maart in werking. Ondernemers kunnen een subsidie van maximaal 5.000 euro krijgen als ze een nieuwe elektrische bestelwagen aanschaffen. Hiervoor is tot en met 2025 in totaal 185 miljoen euro beschikbaar. Er komt overigens ook een subsidieregeling voor vrachtwagens. Daarvoor heeft de staatssecretaris in totaal 94 miljoen euro uitgetrokken.
Bespreek uw wensen met één van onze EV-Experts. Samen komen wij tot de ideale zakelijke laadoplossing.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.