Voorkom dat u de verkeerde laadpaal kiest!
Ontvang binnen 10 min een vrijblijvend en persoonlijk advies op maat.
Bent u in de markt voor een laadpaal of wandlader voor uw elektrische Maxus bestelwagen? Bij Laaddirect bent u aan het juiste adres voor A-merk laadoplossingen, relevant aankoopadvies, deskundige installatie van uw laadstation én informatie over het Chinese Maxus en de elektrische bestelwagens van dit merk. Aangezien Maxus een relatief nieuwe speler is op de Europese en Nederlandse markt kan dat allesbehalve kwaad. Deze informatie kunt u immers gebruiken tijdens het selecteren van de beste laadoplossing voor uw elektrische Maxus bestelbus.
Bent u in de markt voor een laadpaal of wandlader voor uw elektrische Maxus bestelwagen? Bij Laaddirect bent u aan het juiste adres voor A-merk laadoplossingen, relevant aankoopadvies, deskundige installatie van uw laadstation én informatie over het Chinese Maxus en de elektrische bestelwagens van dit merk. Aangezien Maxus een relatief nieuwe speler is op de Europese en Nederlandse markt kan dat allesbehalve kwaad. Deze informatie kunt u immers gebruiken tijdens het selecteren van de beste laadoplossing voor uw elektrische Maxus bestelbus.
Maxus, kort voor SAIX Maxus Automotive Co., is onderdeel van de SAIC Motor Corporation, een groot Chinees staatsconcern dat ook de merken MG en Roewe in handen heeft. Ook heeft SAIC diverse joint ventures met bekende Europese en Amerikaanse automerken, en bouwt het daar ook auto’s voor. Maxus werd in 2011 opgericht, nadat SAIC het intellectuele eigendom van de failliete Britse LDV Group – wat onder andere de LDV Maxus bestelbus in zijn modellengamma had – overnam. De afgelopen 10 jaar heeft de Chinese autofabrikant het aanbod aanzienlijk uitgebreid, met name op het gebied van elektrische bestelwagens. Naast bestelwagens en bedrijfsbussen biedt Maxus bijvoorbeeld ook SUV’s, pick-ups en MPV’s aan.
De afgelopen jaren is Maxus in toenemende mate actief op Nederlandse bodem. Hier biedt het merk uitsluitend zijn elektrische bestelbussen aan. De uit Shanghai afkomstige autofabrikant hoopt hiermee voet aan de grond te krijgen op het Europese continent. In Nederland heeft Maxus in ieder geval een relatief uitgebreid dealernetwerk, met minimaal één officiëel Maxus verkoop- en servicepunt in elke provincie.
Op gebied van accutechnologie, actieradius en AC-laadvermogen breken de modellen van Maxus geen records. In plaats daarvan zijn de modellen voorzien van degelijke accupakketten met een gemiddeld rijbereik en AC-laadvermogen. Zo is de Maxus EV80 uitgerust met een 56 kWh-accu, goed voor een bereik van circa 154 WLTP-kilometers. De uitzondering op deze regel is de eDeliver 9, die uitgerust kan worden met een 89 kWh-accupakket en beschikt over 11 kW aan AC-laadvermogen. Nu is het wel zo dat de meeste bestelwagens dagelijks maar relatief weinig kilometers maken zodat een beperkte actieradius meestal helemaal geen probleem oplevert.
Type | Accucapaciteit | Actieradius (WLTP) | AC-laadvermogen |
Maxus EV80 | 56 kWh | 154 km | 7,2 kW |
Maxus eDeliver 3 | 35 – 53 kWh | 150 – 230 km | 7,2 kW |
Maxus eDeliver 9 | 52 – 89 kWh | 186 – 296 km | 11 kW |
In enkele jaren heeft Maxus een behoorlijk breed modellengamma opgezet. De Maxus EV80, een elektrische uitvoering van de bekende LDV Maxus bestelbus, was de eerste EV van het merk en tevens de eerste Maxus bestelwagen die in Nederland verkrijgbaar was. Nadat deze in 2019 op de Nederlandse markt was gebracht introduceerde Maxus de compacte eDeliver 3 alsmede grotere eDeliver 9.
In tegenstelling tot veel andere automerken heeft Maxus geen concrete richtlijnen gegeven over zijn toekomstige elektrische aanbod. Over eventuele toekomstige andere elektrische bestelwagens – of andere elektrische voertuigen – is nog weinig bekend. Wat we wél weten is dat Maxus flink bezig is met het uitbreiden van het Nederlandse dealernetwerk. Het merk hoopt een aanzienlijk marktaandeel te veroveren – niet alleen in Nederland, maar op het gehele Europese continent.
De Maxus EV80 is een geëlektrificeerde uitvoering van de LDV Maxus, een in 2004 geïntroduceerde bedrijfswagen. De EV80 werd in 2019 in Nederland en andere Europese landen op de markt gebracht en viel direct goed in de smaak. Zo won de EV80 in Ierland de Fleet Transport Award als de Most Green Commercial Vehicle of the Year en werd de EV80 geprezen om zijn functionaliteit en veelzijdigheid. Hiermee is de EV80 bij uitstek geschikt voor zakelijke gebruikers, zoals koeriers, aannemers en gemeentelijke diensten. Verder heeft de EV80 een 56 kWh-accupakket, 11 kW AC-laadvermogen en – afhankelijk van de gekozen versie – een laadvermogen van 11 tot 15 kubieke meter.
Uiteraard heeft u voor de Maxus EV80 een passende laadpaal of wallbox nodig. In ons assortiment vindt u gelukkige diverse laadstations met voldoende laadvermogen (7,2 kW) en de juiste laadaansluiting (Type 2).
De Maxus eDeliver 3 is, net zoals de EV80, een volledig elektrische versie van een conventioneel aangedreven bestelbus, in dit geval de Maxus Delivery 3 / V30. Vergeleken met de EV80 is de eDeliver 3 een slag kleiner. De eDeliver 3 is verkrijgbaar in uiteenlopende uitvoeringen, waaronder een verlengde versie. Elke versie van de elektrische bestelbus is uitgerust met een 122 pk elektromotor en kan worden geleverd met twee accu’s: 35 kWh of 53 kWh. Verder beschikt de eDeliver 3 over 7,2 kW aan AC-laadvermogen en een uitgebreide standaarduitrusting (airco, cruise control, elektrisch verstelbare buitenspiegels, et cetera).
Zoekt u een geschikte laadoplossing voor uw Maxus eDeliver 3? Met een A-merk laadpaal of wandlader van Laaddirect heeft u de eDeliver 3 binnen 6 tot 8 uur volledig opgeladen! Houd rekening met het benodigde laadvermogen (7,2 kW) en de vereiste elektrische aansluiting (1-fase 1 x 32A).
Ten slotte is er nog de Maxus eDeliver 9. De eDeliver 9 is de grootste EV uit Maxus’ modellengamma en heeft qua uiterlijk en formaat veel weg van de Ford Transit. Maxus zelf claimt dat de eDeliver 9 “een nieuw standaard in de elektrische bedrijfswagenmarkt” is. In tegenstelling tot de andere EV’s van het Chinese merk is de eDeliver 9 verkrijgbaar met drie verschillende, flinke accupakketten (52, 72 of 89 kWh) en een 3-fase boordlader (11 kW AC). Daarnaast is de eDeliver uitgerust met diverse moderne oplossingen en leverbaar in verschillende maten, hoogtes en carrosserievormen.
Uw Maxus eDeliver 9 kan niet zonder een betrouwbare lader. Daarom vindt u bij Laaddirect uiteenlopende A-merk laadstations geschikt voor zowel zakelijk als particulier gebruik. Deze beschikken over voldoende laadvermogen (11 kW AC) en hebben de juiste laadaansluiting (Type 2).
Omdat Maxus pas in 2011 werd opgericht kent het niet een rijke historie zoals we van andere automerken gewend zijn. Desondanks heeft het van origine Britse en inmiddels Chinese merk diverse mijlpalen behaald.
2004 | LDV Limited, een Britse autofabrikant, introduceert de LDV Maxus |
2010 | SAIC neemt LDV Limited’s “intellectueel eigendom” over na diens faillissement |
2011 | SAIC richt het merk Maxus op |
2011 | iIntroductie van de eerste Maxus, de Maxus V80 |
2014 | Introductie van de elektrische variant van de V80, de Maxus EV80 in China |
2018 | Introductie van de Maxus EV30 (later eDeliver 3) in China |
2019 | Introductie van de Maxus EV90 (later eDeliver 9) in China |
2019 | Maxus gaat de samenwerking aan met de importeur Alcomotive en Maxomotive NL en introduceert de EV80 in Nederland |
2020 | eDeliver 3 en 9 worden op de Nederlandse markt gebracht |
Hoe vindt u nu de ideale laadpaal of wandlader voor uw elektrische Maxus? Helaas is dit niet al te gemakkelijk. Bij de aanschaf van een lader komen immers tal van zaken kijken. Met de onderstaande koopgids maken we het u gelukkig een stuk gemakkelijker.
Het allerbelangrijkste is dat uw laadstation over voldoende AC-laadvermogen beschikt. Hoeveel laadcapaciteit ‘genoeg’ is hangt af van (1) het laadvermogen de EV zelf en (2) uw toekomstplannen. Kies altijd een lader met minimaal evenveel AC-laadvermogen als uw Maxus bestelbus. Verwacht u in de toekomst uw EV te vervangen door een model met meer laadvermogen? Dan kan het geen kwaad nu alvast te kiezen voor een laadpaal of wandlader met meer laadcapaciteit.
Het laadvermogen van uw laadstation heeft ook gevolgen voor de benodigde elektrische aansluiting. Immers, hoe hoger het laadvermogen, hoe meer laadcapaciteit de elektrische aansluiting moet hebben. Zo heeft u om 7,2 kW aan AC-laadvermogen ten volle te benutten minimaal een 1-fase 1 X 32A aansluiting nodig en voor 11 kW een 3-fase 3 x 16A aansluiting.
Wilt u meerdere EV’s tegelijk opladen? Kies dan voor een lader met een dubbele aansluiting. Dit kan het geval zijn als u uw lader deelt met anderen, meerdere EV’s heeft óf plannen heeft om naast uw huidige elektrische Maxus nóg een elektrische auto aan te schaffen. Is dit niet het geval, dan volstaat een lader met enkele socket.
De keuze tussen een laadpaal en wandlader wordt vaak onnodig ingewikkeld maakt. Welke voor u geschikt is hangt met name af van de beoogde laadplek van uw Maxus. Is dit in de buurt van een wand, bijvoorbeeld in de garage, onder de carport of op de oprit? Dan is de kans groot dan een wandlader uitkomst biedt. In andere gevallen is een laadpaal doorgaans het handigste. Twijfelt u? Beeld in hoe de laadkabel zal komen te lopen en maak op basis hiervan uw keuze. Natuurlijk kunt u bij ons ook terecht voor vrijblijvend advies.
Naast laders met een losse laadkabel – die u opbergt in uw Maxus en tevoorschijn haalt als u wilt laden – zijn er ook laadstations met een vaste laadkabel. Deze zijn wat gemakkelijker in gebruik, maar helaas ook stuk kwetsbaarder. Hierdoor zijn ze minder geschikt voor gebruik op publieke plekken.
Met een lader met Dynamic Load Balancing voorkomt u dat uw elektrische installatie overbelast raakt. Dit kan gebeuren als uw laadpunt tegelijk is ingeschakeld als andere grote stroomverbruikers. Wanneer overbelasting dreigt grijpt de Load Balancing-functie en wordt het laadvermogen automatisch teruggeschroefd.
Steeds meer laders zijn uitgerust met een internetaansluiting. Dergelijke laders worden ook wel online laders genoemd. Deze beschikken dankzij de internetconnectie over verschillende functies, zoals een backoffice. Met een backoffice krijgt u inzicht in alle informatie rondom het laadproces, zoals de laadkosten, het energieverlies en de exacte laadtijd. Een backoffice is noodzakelijk als u de laadkosten wilt kunnen verrekenen met anderen.
Wilt u de laadkosten verrekenen met uw werkgever of medegebruikers, of in uw boekhouding verrekenen? Dan moet uw toekomstige laadoplossing, naast een backoffice, uitgerust zijn met een gecertificeerde kWh-meter.
Bevindt uw lader zich in een publieke omgeving? Of wilt u simpelweg zeker weten dat onbevoegden geen gebruik kunnen maken van uw laadpunt? Dan raden wij een lader met autorisatie aan. Hiermee bepaalt u zelf wie wel en wie niet gebruik mag maken van uw lader. De autorisatie verloopt dan via een Plug & Charge-functie, een RFID-lezer voor laadpassen en laaddruppels of een applicatie op uw telefoon.
Bespreek uw wensen met één van onze EV-Experts. Samen komen wij tot de ideale zakelijke laadoplossing.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.