Tevreden klanten gingen
u reeds voor
Meer dan 2000 installaties
opgeleverd
Klanten beoordelen ons
gemiddeld met een 9,3
In de markt voor een laadpaal of wandlader voor de Smart #1? Ontdek het aanbod van Laaddirect! Hier vindt u namelijk diverse A-merk laadoplossingen die geschikt zijn voor uiteenlopende toepassingen, waaronder zakelijk gebruik.
Natuurlijk zijn veel van onze laadpalen en wandladers geschikt voor de Smart #1. Deze laadstations beschikken over alle benodigde eigenschappen, zoals voldoende AC-laadvermogen en de passende laadaansluiting. Bovendien kunnen onze laadoplossingen uitgerust met functies en applicaties die het laden nog efficiënter, voordeliger en veiliger maken.
De Smart #1 is de eerste EV in een nieuwe reeks elektrische auto’s die Smart met behulp van Geely op de markt brengt. In tegenstelling tot de Smart modellen van weleer is de #1 een 4,21 meter lange SUV die ruimte biedt aan 5 personen en – voor een Smart – opvallend veel opbergruimte heeft.
Op dit moment levert Smart de #1 in vier verschillende uitvoeringen, waaronder een speciale ‘Launch Edition’ en een extra sportieve en krachtige Brabus-variant. Elke configuratie beschikt over een 66 kWh accupakket en een 7,4 kW AC-boordlader (1-fase) met een Type 2 laadaansluiting. Daarnaast is er voor elke uitvoering een optionele 22 kW AC-boordlader (3-fase) verkrijgbaar.
Uitvoering | Accu | AC-laadvermogen | Aansluiting |
Launch Edition | 66 kWh | 7,4 / 22 kW | Type 2 |
Pro+ | 66 kWh | 7,4 / 22 kW | Type 2 |
Premium | 66 kWh | 7,4 / 22 kW | Type 2 |
Brabus | 66 kWh | 7,4 / 22 kW | Type 2 |
Welke laadoplossing u moet hebben hangt met name af van de capaciteit van uw boordlader. Heeft uw Smart #1 de standaard 7,4 kW-boordlader? Dan volstaan een 7,4 kW laadstation en 1 fase 1 x 32A elektrische aansluiting. Heeft u gekozen voor de krachtigere 22 kW boordlader? In dat geval heeft u een krachtige 22 kW laadpaal of wandlader nodig. Zo’n laadoplossing vereist op zijn beurt een 3-fase 3 X 32A aansluiting.
U heeft keuze uit diverse laadpalen en wandladers. Wat het verschil is tussen deze ‘type’ laders? Heel simpel: de plek en wijze van montage! Verder zijn deze laadstations nagenoeg gelijk. Of u een laadpaal of wandlader moet hebben hangt daarom af van de beoogde laadplek van uw Smart #1 SUV. Beeld u in hoe de laadsituatie eruit komt te zien en welke lader het beste tot zijn recht komt. Vaak wist dit zichzelf. Zo niet, dan kunt u altijd contact met ons opnemen voor vrijblijvend advies.
Waagt u zich liever niet aan de installatie? Kies voor ons installatiepakket, dan verzorgt een bij ons aangesloten monteur de montage tot in de puntjes. Dat scheelt u een hoop gedoe.
Benieuwd naar de laadtijd van de Smart #1? Er is het nodige uitzoek- en rekenwerk voor nodig om deze te achterhalen. De laadtijd hangt nam
elijk af van talloze factoren, waaronder diverse zogenoemde ‘externe factoren’. Dit zijn factoren die verschillen per dag of situatie, zoals de omgevingstemperatuur of de staat van de elektrische installatie. Hiernaast spelen ook de specificaties van uw Smart #1 een belangrijke rol.
Zelf berekenen
Toch is er een manier waarop u vrij gemakkelijk de laadtijd kunt berekenen. Eerst deelt u de accucapaciteit van uw Smart #1 door het AC-laadvermogen (7,4 of 22 kW). Vervolgens deelt u de uitkomst hiervan door 0,85 – zo houden we (deels) rekening met de eerdergenoemde externe factoren en eventueel energieverlies.
Voor de Smart #1 komen we uit op de volgende laadtijden:
Smart #1 met 7,4 kW lader: ( 66 kWh / 7,4 kW ) / 0,85 = 10,49 uur
Smart #2 met 22 kW lader: (66 kWh / 22 kW ) / 0,85 = 3,53 uur
De meeste laadpalen hebben een laadsnelheid van 11 kW. Hiermee is de Smart in ruim 7 uur opgeladen.
Bovenstaande berekeningen zijn slechts schattingen. De daadwerkelijke laadtijd kan langer zijn als gevolg van eerdergenoemde factoren.
Ook zakelijk laden is mogelijk met een lader van Laaddirect. Sterker nog, veel van onze laadoplossingen lenen zich hier bij uitstek voor. Deze hebben bijvoorbeeld een backoffice, dubbele laadaansluiting, autorisatiefunctie en andere eigenschappen die bij zakelijk gebruik van toegevoegde waarde zijn.
Vergeet bij uw keuze niet rekening te houden met de toekomst. Misschien vervangt u uw Smart #1 op den duur wel door een model met meer AC-laadvermogen of bent u van plan een tweede EV aan te schaffen. Door deze zaken nu alvast mee te nemen doet u uzelf een groot plezier.
Hoe u de meest geschikte laadoplossing voor uw Smart #1 vindt? Houd de onderstaande zaken in het achterhoofd:
U heeft keuze uit laders met een losse en een vaste kabel. Sommige gebruikers vinden modellen met een vaste laadkabel ideaal. Zo’n lader is namelijk eenvoudiger in gebruik, aangezien u de kabel niet zelf hoeft op te bergen. Helaas zijn laadstations met een vaste kabel ook kwetsbaarder en daarmee minder geschikt voor gebruik op publieke plekken.
Wilt u meerdere EV’s tegelijk opladen? Kies dan voor een model met een dubbele laadaansluiting, ook wel een dubbele socket genoemd.
Laders met een internetverbinding noemen we ook wel online laders. Dankzij hun internetverbinding kunnen deze laadpalen en wandladers voorzien worden van allemaal handige functies, zoals:
Een backoffice geeft u meer inzicht in het laadproces en zaken zoals de laadkosten, efficiëntie, energieverlies en de laadtijd. Gecombineerd met een gecertificeerde kWh-meter kunt u via de backoffice de laadkosten verrekenen met uw medegebruikers of werkgever.
Heeft u liever niet dat onbevoegden uw lader kunnen gebruiken? In dast geval raden wij een lader met autorisatie (Plug & Charge, RFID-lezer of smartphone applicatie) aan. Hiermee bepaalt u wie wel en wie niet gebruik mag maken van uw laadpunt en voorkomt u dat u opdraait voor de laadkosten van anderen.
Ten slotte is er nog Load Balancing of Dynamic Load Balancing. Dit is een functie waarmee u overbelasting van uw elektrische installatie voorkomt. Hoe? Wanneer overbelasting dreigt grijpt deze functie direct in en wordt het laadvermogen gereduceerd. Dit kan wel zorgen voor een wat langere laadtijd.
Laaddirect is dé aangewezen leverancier van laadpalen en wandladers voor de Smart #1. Dankzij ons uitgebreide assortiment kunnen we iedereen een passende oplossing aanbieden. Daarnaast kunt u bij ons terecht voor vrijblijvend advies en regelen we de installatie. Plaats direct uw bestelling of neem, bijvoorbeeld als u vraag heeft, contact met ons op
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.