Voorkom dat u de verkeerde laadpaal kiest!
Ontvang binnen 10 min een vrijblijvend en persoonlijk advies op maat.
Zoekt u een laadpaal of wallbox voor uw elektrische of plug-in hybride Mitsubishi? Dan hoeft u niet meer verder te zoeken: bij Laaddirect bent u aan het juiste adres! Dankzij ons uitgebreide aanbod kunnen wij u ongetwijfeld een passende laadoplossing aanbieden, wat uw wensen ook zijn. Daarnaast vindt u bij ons alle relevante informatie over de verschillende laadstations én de (PH)EV’s van Mitsubishi. Zo vindt u eenvoudig en snel de best passende laadpaal of wandlader voor uw Mitsubishi i-MiEV, Outlander PHEV of Eclipse Cross.
Mitsubishi is een Japanse fabrikant van personenauto’s en lichte vrachtwagens. De Japanse autofabrikant produceert en verkoopt jaarlijks zo’n 1 miljoen auto’s, waarvan een groot deel voor de Japanse markt. Het andere deel wordt geëxporteerd naar de Verenigde Staten, Australië en Europa en dus ook naar Nederland. Ook in Nederland heeft het merk voet aan de grond, al slonk het marktaandeel van Mitsubishi de afgelopen jaren aanzienlijk. De auto’s van Mitsubishi worden geroemd om hun aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en veelzijdigheid.
Eén van de redenen dat Mitsubishi auto’s steeds minder in Nederland worden verkocht is mogelijk dat het Japanse merk weinig elektrische auto’s in haar programma heeft. Mitsubishi introduceerde in 2009 weliswaar de compacte Mitsubishi i-MiEV, maar deze wordt sinds 2018 niet meer verkocht. Wel heeft het in Tokyo gevestigde merk meerdere plug-in hybride modellen in haar programma opgenomen. De PHEV’s van Mitsubishi, en dan met name de Outlander, zijn wel behoorlijk populair.
Ondanks Mitsubishi’s beperkte EV-aanbod is de Japanse fabrikant een pionier in de elektrificatie van voertuigen. Zo begin het bedrijf in 1970 al met de ontwikkeling van EV-technologie en was het in 2009 een van de eerste automerken die een EV op de markt bracht. Deze i-MiEV is vooralsnog de enige Mitsubishi EV en is voornamelijk bedoeld voor stedelijk gebruik.
BEV Model | Accucapaciteit | Actieradius (EVDB) | AC-laadvermogen |
Mitsubishi i-MiEV | 16 kWh | 85 km | 3,7 kW |
Naast de 100% elektrisch aangedreven i-MiEV zijn er momenteel twee plug-in hybride Mitsubishi’s:
PHEV Model | Accucapaciteit | EV-actieradius (WLTP) | AC-laadvermogen |
Mitsubishi Outlander PHEV | 13,7 / 20 kWh | 39 / 80 km | 3,7 kw |
Mitsubishi Eclipse Cross | 13,7 kWh | 45 km | 3,7 kW |
Zoals reeds benadrukt is Mitsubishi’s elektrische programma opvallend beperkt. Momenteel is er zelfs geen enkele nieuwe Mitsubishi EV beschikbaar, terwijl het in 2009 nog een van de voorlopers was. Toen bracht het de Mitsubishi i-MiEV, een compacte stadsauto met een beperkte actieradius, op de markt. De i-MiEV werd in 2015 opgewaardeerd maar werd in 2018 uit productie gehaald.
Tegelijkertijd zette de Japanse autofabrikant wél in op plug-in hybride voertuigen, ook wel PHEV’s genoemd. Zo introduceerde het in 2013 de Outlander PHEV en in 2018 de Mitsubishi Eclipse Cross, een compacte cross-over SUV.
Wat betreft Mitsubishi’s toekomstplannen is er nog veel onduidelijk. Enerzijds heeft het er alle schijn van dat het Japanse merk voornamelijk zal inzitten op PHEV’s, anderzijds is het niet uit te sluiten dat het in de komende jaren een of meerdere 100% elektrisch aangedreven auto’s introduceert.
De Mitsubishi i-MiEV is een in 2009 geïntroduceerde, elektrisch aangedreven stadsauto. De i-MiEV was een van de eerste breed verkrijgbare BEV’s en kenmerkt zich door zijn wendbaarheid, compacte afmetingen en aangename rijgedrag. Aangezien de i-MiEV een van de eerste BEV’s is heeft deze, helemaal vergeleken met ‘moderne’ elektrische auto’s, een beperkte actieradius. Desondanks is de i-MiEV een handige, compacte auto voor stedelijke gebruikers. De i-MiEV werd in 2015 opgewaardeerd, maar deze upgrade had geen gevolgen voor het accupakket of de boordlader. In 2018 werd de productie van de i-MiEV stopgezet, waardoor deze eerst een vooralsnog enige Mitsubishi EV tegenwoordig uitsluitend als tweedehands verkrijgbaar is.
Zoekt u geschikte laadpaal voor uw Mitsubishi i-MiEV? Let dan op de benodigde laadaansluiting (Type 1!) en het vereiste AC-laadvermogen (3,7 kW). Vooral de laadaansluiting is iets om in het achterhoofd te houden aangezien veel moderne EV’s uitgerust zijn met een Type 2-laadaansluiting.
De Mitsubishi Outlander PHEV was ten tijde van zijn introductie, in 2013, wérelds eerste plug-in hybride EV SUV. De nieuwste generatie van de Outlander combineert een 20 kWh-accupakket met een krachtige 2,4-liter benzinemotor. Ook biedt de Outlander een hoge zitpositie, een ruim, flexibel in te delen interieur en veel bagageruimte. De Outlander PHEV heeft vijf zitplaatsen, een zeer complete standaarduitrusting en is uitgerust met geavanceerde veiligheidssystemen. Het opladen van uw Outlander doet u aan de hand van de 1-fase 3,7 kWh boordlader. Dit kan via het stopcontact, maar dit duurt haast twee keer zo lang als met een volwaardige laadpaal of wandlader.
Met een lader met een AC-laadvermogen van minimaal 3,7 kWh laadt u uw Outlander PHEV binnen 3,5 uur op. Houd hierbij rekening ook rekening met de benodigde laadaansluiting. Welke voor uw Outlander geschikt is hangt af van de versie – Type 1 voor de eerste generatie en Type 2 voor de nieuwere generaties van de Outlander.
De Mitsubishi Eclipse Cross is Mitsubishi’s nieuwste plug-in hybride. De Eclipse Cross is uitgerust met eenzelfde 13,8 kWh accupakket als de vorige generatie van de Outlander – goed voor een EV-actieradius van zo’n 45 kilometer. Met de Eclipse Cross borduurt Mitsubishi voort op het succes van de Outlander. Zo maakt de Eclipse Cross gebruik van deze hybride-technologie en moderne oplossingen. Mitsubishi biedt de Eclipse Cross in maar liefst vijf verschillende uitvoeringen. Deze beschikken allen over hetzelfde accupakket en 3,7 kW-boordlader.
Wij raden u aan een laadpaal of wandlader te kiezen met minstens evenveel AC-laadcapaciteit als uw Eclipse Cross PHEV. Verder vereist de Eclipse Cross een lader met een standaard Type 2 laadaansluiting.
De Japanse automotive industrie kent een rijke historie. Dit gaat ook op voor. Mitsubishi Motors werd in 1970 opgericht, maar heeft zijn wortels in Mitsubishi Shipbuilding en diens in 1917 geïntroduceerde Mitsubishi Model A – de eerste op grote schaal geproduceerde auto in Japan. Sindsdien is er natuurlijk veel veranderd:
1917 | Mitsubishi Shipbuilding Limited introduceert de Model A |
1934 | Mitsubishi Shipbuilding en Mitsubishi Aircraft gaan samen verder onder de naam Mitsubishi Heavy Industries |
1937 | Mitsubishi introduceert de PX33, een sedan met vierwielaandrijving |
1970 | De autofabrikant Mitsubishi Motors wordt formeel opgericht |
2009 | Mitsubishi brengt de Mitsubishi i-MiEV op de markt |
2010 | Het Japanse merk gaat de samenwerking aan met Nissan |
2013 | Introductie van de Mitsubishi Outlander PHEV |
2016 | Ook Renault gaat samenwerking met Mitsubishi en Nissan, een samenwerking die bekend is komen te staan als de Renault-Nissan-Mitsubishi Alliantie |
2018 | Introductie van de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV |
Bij het selecteren van de meest geschikte lader voor uw Mitsubishi EV komen veel zaken kijken. We zetten de belangrijkste voor u op een rij:
Natuurlijk wilt u uw Mitsubishi zo snel mogelijk opladen. Kies daarom een laadoplossing met minstens evenveel AC-laadcapaciteit als uw EV. Anders duurt het opladen aanzienlijk langer. Met een lader met voldoende laadvermogen bent u er overigens nog niet. Uw elektrische aansluiting moet namelijk óók over voldoende capaciteit beschikken.
Staar u niet blind op de keuze tussen een laadpaal en een wandlader. Beide ‘types’ laadstation zijn immers technisch nagenoeg identiek. Welke voor u geschikt is hangt af van de beoogde laadplek van uw Mitsubishi. Beeld deze situatie in en bedenk welk type lader het handigste is. Vaak wijst dit zichzelf.
Wilt u meerdere elektrische auto’s tegelijk opladen? Dan raden wij u aan een laadstation met een dubbele laadaansluiting te kiezen. Deze zijn ideaal als u zelf twee EV’s heeft of als u de lader deelt met anderen.
U heeft keuze uit laders met een losse laadkabel en laadoplossingen met een vaste kabel. Laders met een vaste laadkabel zijn doorgaans gemakkelijker in gebruik, maar helaas ook een stuk kwetsbaarder. Hierdoor zijn ze minder geschikt voor gebruik in een publieke omgeving.
Veel laders zijn uitgerust met een internetaansluiting en allerlei slimme functies die het laden gemakkelijker, efficiënter, zuiniger en voordeliger maken. Deze laders worden ook wel online laders genoemd. Een voorbeeld van zo’n slimme functie is een backoffice – een functie die u inzicht geeft in alle informatie rondom het laadproces. Denk hierbij aan de laadkosten, laadduur en het energieverlies.
Wilt u de laadkosten verrekenen met uw medegebruikers of uw werkgever? Dan moet uw toekomstige laadpaal, naast met een backoffice, uitgerust zijn met een kWh-meter. In ons aanbod vindt u gelukkig diverse laders die over beide functies beschikken.
Met een lader met Dynamic Load Balancing voorkomt u overbelasting van uw elektrische installatie. Wanneer overbelasting dreigt grijp de Load Balancing-functie in wordt het laadvermogen gereduceerd.
In sommige situaties, bijvoorbeeld als uw lader op een publieke plek komt te staan, is het wel zo handig als u kunt voorkomen dat onbevoegden uw lader kunnen gebruiken. Gelukkig bieden autorisatiefuncties uitkomst. Denk hierbij aan een Plug & Charge-functie, smartphone applicaties of een RFID-lezer voor laadpassen en/of laaddruppels.
Bent u in de markt voor een A-merk laadoplossing voor uw Mitsubishi? Bij Laaddirect vindt u talloze laders geschikt voor de EV’s van Mitsubishi. Deze kunnen als laadpaal of wandlader worden geïnstalleerd, zijn geschikt voor zakelijk en particulier gebruik én kunnen voor u worden geïnstalleerd. Heeft u nog vragen? Voelt u dan vrij om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag verder met het vinden van de perfecte laadpaal voor uw Mitsubishi.
Bespreek uw wensen met één van onze EV-Experts. Samen komen wij tot de ideale zakelijke laadoplossing.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.