In verband met de Italiaanse wetgeving krijgt de onlangs onthulde elektrische Milano een nieuwe, maar ook legendarische naam: Alfa Romeo Junior.
De langverwachte volledig eerste elektrische Alfa Romeo, onlangs onthuld met de naam “Milano”, krijgt een nieuwe naam. Dit omdat de Italiaanse wetgeving het gebruik van namen van Italiaanse plaatsen, streken of gebieden verbiedt voor producten die buiten Italië worden geproduceerd. Het verbod is weliswaar bedoeld voor etenswaren en drinken, zoals Parmaham. Omdat de nieuwe elektrische Alfa Romeo Milano in een Poolse fabriek van moederbedrijf Stellantis zal worden gebouwd, besloot men toch maar tot een naamswijziging toen de Italiaanse overheid ging protesteren. De iconische Italiaanse autofabrikant koos ditmaal voor een naam met een rijke historie: Alfa Romeo Junior.
De naamswijziging van Milano naar Junior is een kleine tegenslag voor Alfa Romeo, maar het merk is vastberaden om met de Junior een nieuw hoofdstuk in te luiden in zijn elektrische toekomst. Jean-Philippe Imparato, CEO van Alfa Romeo, vindt de naamswijziging geen overkomelijk probleem voor de toekomst van het allereerste elektrische model van Alfa Romeo:
“We zijn ons er terdege van bewust dat dit moment in de geschiedenis van het merk gegraveerd zal blijven. Het is een grote verantwoordelijkheid, maar tegelijkertijd is het een spannend moment. De keuze voor de naam Alfa Romeo Junior is volkomen natuurlijk aangezien deze sterk verbonden is met de geschiedenis van het merk en sinds het begin tot onze favorieten en tot de publieksfavorieten behoorde. Als team kiezen we er opnieuw voor om onze passie voor het merk te delen en het product en onze klanten tot prioriteit te maken. We hebben besloten de naam te veranderen, ook al weten we dat dit niet verplicht is, omdat we de positieve emotie die onze producten altijd hebben opgeroepen willen behouden en elke vorm van controverse willen vermijden.”
De keuze voor de naam “Junior” voor de nieuwe volledig elektrische Alfa Romeo is geen toeval. Deze naam draagt een rijke historie binnen het merk, met een model dat in de jaren zestig een groot succes kende. Laten we eens kijken naar de historie van de originele Alfa Romeo Junior en ontdekken wat deze legende zo bijzonder maakte.
In 1966, na het succes van de iconische Giulia en de Giulia Sprint GT coupéversie, introduceerde Alfa Romeo de GT 1300 Junior. Deze auto was met opzet gericht op een jonger publiek, die op zoek waren naar een exclusieve rijervaring zonder de portemonnee te hoeven leegtrekken. De “Junior” was geen directe opvolger van de Giulia, maar eerder een compleet nieuw model dat een nieuwe generatie Alfa Romeo-rijders moest aanspreken.
De GT 1300 Junior onderscheidde zich van zijn voorgangers door de toepassing van een innovatieve 1290 cc-motor met dubbele nokkenas. Deze krachtbron leverde een vermogen van 89 pk, goed voor een topsnelheid van meer dan 170 km/u. Dit waren verbazingwekkende prestaties voor die tijd, terwijl de “Junior” ook nog eens een stuk zuiniger was dan zijn concurrenten. De carrosserie van de auto kreeg ook een unieke uitstraling, met een gestroomlijnde vorm en sportieve details die de harten van autoliefhebbers veroverden.
De GT 1300 Junior bleek een enorm succes te worden. Met meer dan 92.000 verkochte exemplaren werd de auto al snel de bestseller in het Alfa Romeo-assortiment. De “Junior” werd een waar statussymbool van zijn tijd, geliefd om zijn sportieve karakter, betaalbare prijs en unieke uitstraling. De auto sierde de opritten van talloze enthousiaste eigenaren en werd een symbool van Italiaanse passie en innovatie op vier wielen.
De nieuwe Alfa Romeo Junior belichaamt de waarden van het Italiaanse merk in een modern jasje. De auto combineert een dynamische rijervaring met een stijlvol Italiaans design en een geavanceerd elektrisch aandrijfsysteem. De Junior is ontworpen om te presteren en te inspireren, en om het plezier van autorijden opnieuw te definiëren in het elektrische tijdperk.
De keuze om de naam “Junior” te herintroduceren voor de nieuwe volledig elektrische Alfa Romeo is een eerbetoon aan de rijke historie van het merk. De nieuwe “Junior” draagt de waarden van zijn voorganger over: innovatie, prestaties en toegankelijkheid. Met zijn dynamische rijervaring, stijlvolle design en duurzame aandrijflijn is de nieuwe “Junior” klaar om een nieuw hoofdstuk te schrijven in de geschiedenis van Alfa Romeo waarbij de erfenis van de originele “Junior” voort kan leven in de nieuwe generatie, klaar om harten te veroveren en nieuwe legendes te creëren. Een mooi symbool van de transformatie van Alfa Romeo naar een merk dat klaar is voor de toekomst van mobiliteit, waarbij de Junior de rijke historie van het merk combineert met innovatieve technologie en duurzame aandrijflijnen.
Uiteraard zullen de specificaties van de Alfa Romeo Junior gelijk zijn aan die van de Milano. Hij wordt aangedreven door een elektromotor met een vermogen van 115 kW (156 pk) of 176 kW (240 pk). De auto accelereert van 0 naar 100 km/u in minder dan 7 seconden (schatting) en het 54 kWh accupakket is goed voor een WLTP-bereik van iets meer dan 400 kilometer.
Naast de krachtige prestaties en het stijlvolle design, biedt de Alfa Romeo Junior ook een scala aan geavanceerde technologieën en rijhulpsystemen. Het infotainmentsysteem is gebruiksvriendelijk en biedt tal van connectiviteitsmogelijkheden. De auto is ook voorzien van diverse rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruise control, lane departure warning en blind spot monitoring.
Alfa Romeo verwacht dat het nieuwe elektrische model een groot succes wordt. De aandacht die het nieuwe model de afgelopen dagen kreeg, leidde tot een ongekend aantal bezoeken aan de online configurator hebben gehad. De website crashte zelfs gedurende een paar uur. Laten we hopen dat het crashen tot de website beperkt blijft en dat de elektrische Alfa Romeo Junior – hij komt trouwens ook in een hybride versie – inderdaad een nieuwe, succesvolle toekomst voor het Italiaanse merk in zal luiden.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.