Onze HOOGSTE KORTING OOIT! Tot €242,- korting op een laadpaal installatie én hoge webshop kortingen, geldig tot 1 januari. Lees hier meer!
Tevreden klanten gingen
u reeds voor
Meer dan 2000 installaties
opgeleverd
Klanten beoordelen ons
gemiddeld met een 9,3
Zoekt u een geschikte laadpaal of wandlader voor de Smart #3? Dan bent u bij Laaddirect aan het juiste adres. Hier vindt u namelijk niet alleen uiteenlopende A-merk laadoplossingen voor de Smart #3, maar ook alle benodigde (aankoop)informatie én een uitgebreide, allesomvattende installatieservice.
Ons assortiment bestaat o.a. uit laadpalen en wandladers voor de Smart #3. Deze laadoplossingen sluiten naadloos aan op de specificaties van de Smart #3: ze hebben voldoende laadsnelheid en de passende laadaansluiting. Daarnaast zijn veel van onze laders uit te rusten met de nieuwste moderne oplossingen, zoals backoffices, kWh-meters en meer.
Met de Smart #3 heeft u een relatief grote, elektrische cross-over met een bereik van zo’n 265 tot 435 kilometer, uiteraard afhankelijk van de uitvoering en omstandigheden. Om dit bereik inderdaad te halen is een eigen lader – thuis of op de zaak – essentieel. Waarom? Heel eenvoudig: dan bepaalt u zelf waar en wanneer u uw Smart #3 oplaadt en bent u niet meer afhankelijk van publieke oplaadpunten. Bovendien is dit een stukje veiliger en, op de lange termijn, voordeliger, met name als u uw thuislader combineert met uw eigen zonnepanelen. Om deze redenen is een eigen laadpaal of wandlader aanschaffen een goed idee.
Smart biedt #3 momenteel in maar liefst vier uitvoeringen aan:
Aangezien niet elke Smart #3 evenveel AC-laadcapaciteit heeft, is het van groot belang dat u hier goed op let bij uw keuze voor een laadpaal. Een overzicht:
Uitvoering | Accu | AC-laadsnelheid | Aansluiting |
Smart #3 Pro | 49 kWh | 7,4 kW | Type 2 |
Smart #3 Pro + | 62 kWh | 22 kW | Type 2 |
Smart #3 Premium | 62 kWh | 22 kW | Type 2 |
Smart #3 Brabus: | 62 kWh | 22 kW | Type 2 |
Natuurlijk wilt u uw Smart #3 zo snel mogelijk oplossen. Kies daarom altijd een lader met minstens evenveel AC-laadcapaciteit als uw Smart – in dit geval 7,4 of 22 kW. Houd daarnaast rekening met de benodigde elektrische aansluiting. Om een 7,4 kW laadstation ten volle te benutten heeft u bijvoorbeeld een 1 X 32 elektrische aansluiting nodig en voor een 22 kW maar liefst een 3-fase 3 X 32A aansluiting.
Niet elke woning of elk pand is hier standaard mee uitgerust, dus mogelijk is een uitbreiding van uw meterkast noodzakelijk. Dat gaat dan gepaard met een hoger vastrecht, zodat een 11 kW laadoplossing met 3 x 16A aansluiting waarschijnlijk een prima en betaalbaarder alternatief is. Ook hiermee kunnen wij u verder helpen. Vragen? Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies.
Waagt u zich liever niet aan de installatie? U bent niet de enige. En veiligheid gaat voor alles. Kies simpelweg voor ons installatiepakket, dan heeft u hier geen omkijken meer naar. Een bij ons aangesloten monteur regelt de installatie en zorgt ervoor dat u uw nieuwe lader direct kunt gebruiken.
Hoe lang het duurt om de Smart #3 op te laden? Dat verschilt: dit is afhankelijk van de specifieke uitvoering (accucapaciteit & laadsnelheid) en externe factoren. Om dit te bepalen hanteren wij de volgende vuistregel:
( Accucapaciteit / AC-laadsnelheid ) / 0,85 = Laadtijd
Dit geeft ons de volgende laadtijden voor de Smart #3 Pro en de Smart #3 Pro+ / Premium / Brabus:
Laadtijd Smart #3 Pro: ( 49 kWh / 7,4 kW ) / 0,85 = 7,8 uur
Laadtijd Smart #3 Pro+ / Premium / Brabus: ( 62 kWh / 22 kW ) / 0,85 = 3,32 uur
Let op: bovenstaande berekening zijn slechts schattingen en niet 100% accuraat.
Met een 11 kW laadpaal – dat is de meest voorkomende laadoplossing – bedraagt de laadtijd 6,64 uur.
Staar u niet blind op de keuze tussen een laadpaal en een wandlader. Een laadpaal is naar onze mening flexibeler en daardoor geschikt als uw Smart #3 niet in de buurt van uw woning of pand komt te staan. Een wandlader daarentegen, biedt juist uitkomst als u uw Smart #3 in de garage, onder de carport of op de oprit oplaadt. Twijfelt u over welke de beste keuze is in uw situatie? Beeld u dan in hoe de laadkabel in uw situatie zal komen te lopen – vaak wijst dit zichzelf.
In ons assortiment vindt u verschillende laadoplossingen die geschikt zijn voor zakelijk gebruik. Dankzij ons uitgebreide aanbod kunnen wij iedere elektrische rijder – zowel particulier als zakelijk – een passende laadoplossing aanbieden.
Wij raden al onze klanten aan ook rekening te houden met de toekomst. Misschien schaft u over een tijdje wel een tweede EV aan of vervangt u uw Smart #3 door een auto met een grotere AC-laadcapaciteit. Nu heeft de Smart #3 al een capaciteit van 22 kW, maar het zou kunnen dat u nu kiest voor een 11 kW laadoplossing maar later toch liever over 22 kW zou willen beschikken. Dan zou het wel zo handig zijn als u nog steeds uw huidige laadpaal of wandlader zou kunnen gebruiken. Door dergelijke zaken nu alvast in te calculeren bent u op den duur waarschijnlijk goedkoper uit.
Welke lader u moet hebben hangt niet alleen af van uw EV en diens uitvoering, maar ook van het beoogde gebruik, uw budget en uw wensen en voorkeuren. Een aantal zaken om rekening mee te houden:
Met een ‘standaard’ lader met een enkele socket laadt u slechts één elektrisch voertuig tegelijk op. Kiest u voor een laadoplossing met een dubbele socket, dan kunt u twee EV’s (BEV’s maar ook PHEV’s) tegelijk opladen.
Naast de standaard laders met een losse laadkabel zijn er ook laders met een vaste kabel. Dit maakt het laadproces wat gemakkelijker, maar de laadoplossing zelf ook wat kwetsbaarder.
Wilt u het maximale halen uit uw lader? Kies dan voor een online lader, ofwel een lader met een internetverbinding. Deze laders zijn uitgerust met allerlei slimme functies.
Een backoffice geeft u inzicht in het laadproces en maakt het mogelijk om de laadkosten te verrekenen met anderen.
Sommige slimme laders zijn uitgerust met Dynamic Load Balancing. Dit is een functie die overbelasting van uw elektrische installatie voorkomt.
Wilt u voorkomen dat onbevoegden uw lader kosteloos kunnen gebruiken? Kies dan voor een lader met een autorisatie-functie (Plug & Charge, smartphone app, RFID-paslezer voor laadpassen of -druppels).
Bij Laaddirect vindt u ongetwijfeld de Smart #3 laadpaal of wandlader die bij u én uw EV passen. Ontdek ons aanbod en plaats direct uw bestelling! Vragen? Schroom dan niet om vrijblijvend contact met ons op te nemen.
Met SprayPay – Gespreid betalen is het mogelijk om uw bestelling in 12, 18, 24 of 36 maandelijkse termijnen te betalen. Wilt u eerder of extra aflossen? Dit kan altijd boetevrij. U heeft dus grip op de looptijd. Gespreid betalen is bij Laaddirect.nl mogelijk vanaf € 250,- en tot € 7.500,-.
Bedrag | Looptijd in maanden | Vaste rente | Bedrag per maand | Totaal bedrag | |
12 | 10% | ||||
18 | 10% | ||||
24 | 10% | ||||
36 | 10% |
Het gebruik van SprayPay is zeer eenvoudig. U kunt bij het afrekenen voor ‘SprayPay’ kiezen als betaalmethode. Hierna wordt uw aanvraag binnen enkele seconden door de betaalprovider SprayPay behandeld en u weet vrijwel direct of u in aanmerking komt voor een krediet. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, hoeft u alleen nog maar te wachten. SprayPay betaalt uw bestelling en wij sturen uw aankoop zo snel mogelijk naar u toe.
Gespreid betalen via SprayPay is mogelijk voor Nederlanders die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Iedereen kan gespreid betalen aanvragen, maar de aanvraag wordt niet altijd goedgekeurd. Op basis van een aantal vragen over uw financiële situatie en een BKR toetsing wordt uw aanvraag beoordeeld door SprayPay. Aan de hand van deze gegevens wordt er bepaald of uw aanvraag wordt goedgekeurd.
Zodra SprayPay een bevestiging heeft ontvangen dat de bestelling is geannuleerd of volledig geretourneerd, vervalt de overeenkomst. U bent SprayPay dus geen geld meer verschuldigd. Als u slechts een deel van uw bestelling wilt annuleren of retourneren, wordt dit verrekend met het openstaande bedrag en wordt uw maandbedrag automatisch aangepast.
Een overeenkomst met SprayPay wordt altijd geregistreerd bij het BKR. Zolang alle maandelijkse termijnen op tijd worden betaald, heeft dit geen negatieve invloed op uw BKR-registratie. Wanneer u meer dan twee maanden niet aan de betalingsverplichting hebt voldaan, is SprayPay verplicht om dit door te geven aan het BKR. Dit kan wel gevolgen hebben voor toekomstige overeenkomsten.
Ja dat is mogelijk. U selecteert bij de productopties onder “Kies installatiepakket” de optie “Montage op locatie”.
De kosten en de werkzaamheden binnen dit montagepakket worden meegenomen in de gespreide betalingen middels SprayPay. Let er op, dat de kosten voor het eventuele meerwerk welke niet in het basis installatiepakket is inbegrepen door Laaddirect achteraf wordt na-gefactureerd. Deze factuur dient u direct in één keer aan Laaddirect te voldoen.
Wilt u er zeker van zijn dat alle kosten rondom de installatie worden meegenomen in de gespreide betalingen via SprayPay? Vraag dan een persoonlijke offerte aan via info@laaddirect.nl.
Betalingen via SprayPay zijn alleen mogelijk voor consumenten, het is niet mogelijk om een zakelijke order te betalen via SprayPay.